Vårigt vardagsrum

Det här är det första man ser när man kommer in i rummet. Jag vill att man ska mötas av ett vackert blickfång med glada färger! Just nu är det en japaninspirerad hörna, med körsbärsblom, kokeshi-dockor och ett japansk tyg. Här står också vasen som jag piffade till med färg. Lite av Indien är också representerat med hyllan, buddhan och elefanten (som ej syns på bild här).



 
 



Soffhörnan är vårmysig med gröna & turkosa filtar och kuddar. Vill ha in lite mer kuddar i rosa också, (tyg finns, men ej symaskin...) Tempeltavlan gnistrar i solskenet, den kommer från Spiti.




I ett hörn står den sköna massagefåtöljen.

 

...det är alltså en helt vanlig Ikea-fåtölj, men under tyget från Indiska döljer sig en massagedyna från OBH Nordica, här är det härligt att sitta och njuta före eller efter en lång arbetsdag!

TV-bänken (från Ikea) står min samling glasljusstakar, tre Iittala Festivo som är mina favoriter, en kristallljusstake från second hand-affär, samt tre billiga stakar från Tiger.



 


Har lite planer på att göra något slags tavelarrangemang ovanför fåtöljen. Känns lite tomt just nu... Vi får se vad som händer!

Kommentarer
Skrivet av: Skönt Hemma

Jättesnyggt verkligen!

Har en Canon Eos 350D, långt ifrån nån värsting och några objektiv. Men jag är nöjd med den men en vacker dag ska jag uppgradera mig. Måste öva lite mera bara ;)

2009-04-29 @ 17:52:13
Länk till blogg: http://skonthemma.blogg.se/
Skrivet av: Zizzie

Vad snyggt det ser ut!

Rosa och grönt är en jättehärlig kombination :)

2009-04-29 @ 22:05:09
Länk till blogg: http://zizzie.blogg.se/
Skrivet av: kristin

hej underbaring!! här har hänt mycket de senaste dagarna :) så härligt att kika in här!



så ljuvligt hem du har, jag blir alldeles varm i hjärtat av att se dina bilder. o wow vilka härliga bilder du fångat i fönstret med blommornas färger och solstrålarna, grymt!!



hihi, älskar bilderna på katten och halsbandet, skrattar av lycka, sååååå söt!!!



tack raring för alla dina kommentarer, de värmer! hoppas du mår bra och får en fin valborg. BAMSEKRAM

2009-04-29 @ 22:23:39
Länk till blogg: http://sunshinyday.blogg.se/
Skrivet av: Ann-Louise

Det är hög trivselfaktor hemma hos dig!! Så söta de där små japanska dockorna!



Lustigt! Jag fick mina två första Festivo idag!! Så glaadd!!



Kram

2009-04-29 @ 23:00:45
Länk till blogg: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Skrivet av: Pethra på Inredningsbloggen

Underbart med den japanska touchen, speciellt i de färgerna. Man blir glad!

2009-04-30 @ 22:21:04
Länk till blogg: http://inredningsbloggen.blogg.se/
Skrivet av: jessi

Helt underbara underbara foton från ditt fina vardagsrum!!! Du är så duktig på att inreda och jag älskar allt du har, färgerna, formerna, sakerna ja ALLT!



kram

2009-05-01 @ 17:05:39
Länk till blogg: http://lyckoljus.blogg.se/
Skrivet av: carro

Hej! Gud vad fint du har det! Du har talang :) Dekoreringen av kvistar med blad är helt otrolig, har du köpt det och klistrat på eller är det något du målat själv på väggen?

2012-01-12 @ 15:19:33

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0