Kinamöbler

Jag bara ÄLSKAR dem. Jag önskar att jag hade åtminstone EN (helst antik) kinamöbel i mitt hem. Länge har jag gått och drömt om ett kinaskåp, och nu önskar jag mig även ett altarbord, enbart för den fina formens skull. En vacker dag ska jag köpa ett skåp (och ett kanske även ett altarbord), men då blir problemet - vilket ska jag välja? Det finns så många fina former och färger och mönster!  Tills dess så får jag surfa runt på nätet och titta på de vackra skapelserna - både Baazar och Blå Lotus har många fina att välja på. 

Här är ett litet urval:






Bilder: lånade från Baazar.se och Photoshoppade till eget collage.

De turkosa varianterna hör förstås till favoriterna, men det lilla gula skåpet blev jag också väldigt förtjust i (mest för formens skull men också för att den gula färgen gör att det känns som ett piggt & glatt litet barn :)) Det röda skåpet tog jag med enbart för beslagets fina form.


Kommentarer

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0