Tapetfrossa

Jag har inte en enda tapetserad vägg hemma, och ändå älskar jag tapeter. Igår visade jag bilder på en av mina favoriter, nämligen Kyoto från Mimou. När vi flyttade in så skulle vi renovera hall, kök och sovrum på två veckor (på kvällstid) så det gällde att göra det så enkelt som möjligt. Men jag drömmer om att ha en massa fina mönstrade tapeter i ett framtida boende och surfar ibland runt för att inspireras. Ikväll har jag spenderat min tid på Tapetorama och hittat en massa ögongodis. De säljer både nya och gamla tapeter, och jag ger ett litet smakprov här.

20-tal

5103 2 från Kalmar Tapetfabrik


60-tal

76547 från Okänd tillverkare


70-tal

769216 från ECO


A070225 från Okänd tillverkare


30219 312 från Leroy


Moderna favoriter

Vera Lila/Rosa från Sandberg
Sandbergs (Vera)

Summer Palace W5734/04 från Osborne & Little
Osborne &  Little (Summer Palace)

Pavillion Birds Blue från Louise Body
Louise Body (Pavillion Birds)

Garden Birds från Louise Body
Louise Body (Garden Birds)

The Cranes Chocolate/Coral från Signature Prints
Signature Prints (The Cranes)

Grove Garden W5603/02 från Osborne & Little
Osborne & Little (Grove Garden)

Asuka W5220/05 från Osborne & Little
Osborne & Little (Asuka)

Marvao W5645/01 från Osborne & Little
Osborne & Little (Marvao)

Kimura Lagoon från Romo
ROMO (Kimura Lagoon)

Lalika Lagoon från Romo
ROMO (Lalika Lagoon)

Orchid Turquoise/ Dark Purple/ Bott från Cole & Son
Cole & Son (Orchid)

Magnolia 72/3009 från Cole & Son
Cole & Son (Magnolia)

Japanese Floral Sage från Signature Prints
Signature Prints (Japanese Floral)

Japanese Bamboo Nude från Signature Prints
Signature Prints (Japanese Bamboo)

Bilder: Tapetorama



Kommentarer
Skrivet av: Lisa

Hej, jag fick dom av min pojkvän men jag tror de är från house doctor ;)

2009-02-07 @ 12:32:15
Länk till blogg: http://pinkfriday.blogg.se/
Skrivet av: Lisa

http://www.housedoctor.dk/Pages/dan/Forside.aspx

http://co3dk.ipapercms.dk/HouseDoctor/EVERYDAY2009/



;)

2009-02-07 @ 19:00:44
Länk till blogg: http://pinkfriday.blogg.se/
Skrivet av: Banno

bilderna under Konst-iga grejor syns inte på nätet

2009-02-21 @ 16:21:17

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0