Torsdagens shoppingrunda...

...råkade bli i den rosa-gröna färgskalan.  Jag var egentligen ute efter att köpa Iittalas nya Satumetsä-serie som jag skrev om här, men den hade inte kommit in till vare sig Duka eller Cervera än, så jag fick trösta mig med att köpa lite annat fint. :)

Först blev det två gröna Kivi-lyktor & en Cult-växt från Cervera. Sedan gick jag till Indiska där jag "sprang på" drömmattan (närapå iaf)  till hallen, jag har nämligen länge varit på jakt efter en färgglad matta att välkomnas av, och jag ville att den skulle innehålla färgerna rosa, turkos & grönt. Äntligen hittade jag en som passade bra :)

På Indiska plockade jag även på mig lite annat smått & gott, tex. den fina mosaikljuslyktan, de söta gröna fågelljusen, en randig kökshanduk & stearinljus i favoritfärgerna . Sedan bar det vidare in på Ikea, eftersom jag sett på hemsidan att de äntligen hade Stripa-hyllorna i lager (jag har varit & tittat efter dem minst 4-5 gånger utan resultat) och köpte 7(!) stycken, ska sätta upp dem längs hela väggen i ateljén och så kan det ju vara bra att ha nån till vardagsrummet också. :)

Från Ikea fick också en ceriserosa papegojväxt följa med hem (den kom ej med på bild den här gången) och till den kunde ju en ny vattenkanna passa bra, vilket också blev en rosa! (Verkar som att jag är inne i en väldigt rosa period just nu!)

Det var inte så himla lätt att kånka hem allt på bussen kan jag upplysa om. Men det gick, och det var det värt! :)



Bilder: Privata




Kommentarer
Skrivet av: jessi

Vad fina saker du har hittat! Allt är helt i min smak, kunde vara jag som varit på shoppingrundan! =)



underbar matta du hade med dig hem o ljuslyktan var sså söt!



ha det så gott!

2009-03-15 @ 23:05:08
Länk till blogg: http://lyckoljus.blogg.se/
Skrivet av: Lisa

Ååå fina fynd, älskar mattan! indiska? Gillar när man har knalliga färger på golvet (och överallt annars med ;)

2009-03-16 @ 13:01:01
Länk till blogg: http://pinkfriday.blogg.se/

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0