Danmark-shopping i rosa toner

Idag fick vi åter en härlig sommardag med klarblå himmel och strålande sol! Vi passade på att ta en tur över sundet för att shoppa lite blommor i Helsingör. Blomsterutbudet i Danmark är helt fantastiskt, och dessutom är priserna mycket billigare än här i Sverige.

Det blev såklart ett besök på favoriten Tiger också, där man alltid kan hitta söta och roliga saker. Det hade dessutom öppnat en ny butik med massa "krimskrams" från bla. Kina, full av skräpsaker, men såklart kunde man hitta några fynd där med!

Det slutade med att hela bordet var fyllt av rosa och cerisa ting när jag kom hem och packade upp!


Mmmums, vilken färgbomb! :) Den härliga cerisa gerberan kostade 45 DKK.


Härlig stor pelargon för 45 DKK. En söt cerise kokeshidocka för 19:-, liten badrumsmatta för 15:- och cool plastväska för 29:- från "Kina-krimskramsbutiken".


Ursöt nagelsax och pincett för 10:-/st från Tiger och en fiiin Tacitus Cassiopeia för 45:-.


Tio stycken långa stora rosor för 45:-! Liten tub chockrosa akrylfärg och några nya penslar.


Vackert mönstrade vykort, 3 för 10:- och fina melaminskedar.


Några vykort till...


En favoritblomma, hortensia i större format för bara 40:-.


Det urgulliga sysetet kommer från Tiger och kostade 20:-.


Älskar att gå på torget och botanisera bland alla blommor! Rosorna jag köpte var Super Luxus, som ni ser på skylten! :)


Tänk, imorgon är det midsommarafton. Det känns som att det nyss var nyårsafton, har inte det senaste halvåret gått väldigt fort- eller är det bara jag som tycker det?! :P

GLAD MIDSOMMAR!


Kommentarer
Skrivet av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥

Jo, det här halvåret har gått hemskt snabbt... jag blir nästan lite rädd när jag tänker på hur snabbt det går. Så många saker jag skulle hinna med men som inte hunnits med :/



Fina saker du har köpt! Jag har tittat på flera av sakerna på Tiger men inte köpt något av dom även om jag varit väldigt nära. T.ex. den söta pincetten jag vill ju gärna ha den och den kostade ju så lite men jag HAR ju redan en bra pincett. Så jag höll mig i skinnet och lät den få vara kvar i affären :P



Trevlig midsommar! Kram Viktoria

2010-06-24 @ 23:59:16
Länk till blogg: http://stjernfalls.blogg.se/
Skrivet av: malin

Många bra köp! Jag har faktiskt aldrig varit i Danmark (vi åkte färjan en gång när jag var liten, men det är allt), synd och skam är det, nån gång måste jag faktiskt...



Din tapet är i posten, och du borde få den på måndag!

2010-06-25 @ 10:09:26
Länk till blogg: http://mildamalin.blogg.se/
Skrivet av: Min vrå...

Åh vilka fynd du har gjort! Den butiken vill jag också besöka.

Glad midsommar!

Kram elin.

2010-06-25 @ 11:58:42
Länk till blogg: http://elinsvra.blogspot.com
Skrivet av: jessi

Glad midsommar!



Vet du maken o jag har pratat om att åka mot Skåne i sommar ändå, några dagar. Så jag skulle vilja hitta datum som funkar för dig så du o jag kan ses en dag, åka över till Helsingör o till favoritbutiken! Vi kan mailas om det!



KRAM

2010-06-25 @ 13:31:27
Länk till blogg: http://lyckoljus.blogg.se/
Skrivet av: Jenny

Jag får nog åka över till Helsingör nån dag..!



Glad Midsommar!!!



: )



KRAM, Jenny

2010-06-25 @ 13:35:47
Länk till blogg: http://jemarose.blogspot.com
Skrivet av: Sanna

Glad midsommar på dig gumman! <3



Himmel vad mycket tokfina fynd du gjort! Önskar jag hade möjlighet att ta mig till dessa "skattkammare" också..men men.. =)



Ha det gott! <3

Kraaaaam

Sanna

2010-06-25 @ 21:34:04
Länk till blogg: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/
Skrivet av: Jenny

Upptäckte till min STORA glädje att det finns en Tiger-butik i Hässleholm, så nu måste jag inte bege mig till Danmark för att shoppa!



: )

2010-06-26 @ 20:23:29
Länk till blogg: http://jemarose.blogspot.com
Skrivet av: Jenny

Klart att Danmark är värt ett besök ändå..!



: )



Jag bor inte i Hässleholm, utan i Kristianstad...är inte så ofta i Hässleholm, men nu har jag ju verkligen en anledning att åka dit!



; )



KRAM

2010-06-26 @ 20:53:06
Länk till blogg: http://jemarose.blogspot.com

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0