Året som gått... Del II

Här kommer fortsättningen på året som gått, med massa bilder från de ljuva sommarmånaderna.


I maj antog jag Lyckes skafferiutmaning och visade hur det ser ut inne i vårt skafferi. Vi köpte en blommande matta till köket och på gården blommade det magiskt vackra körsbärsträdet. Jag blev inspirerad och gjorde Spring babe och vårinredde i sovrummet. Promenader i härlig grönskande natur var ett måste...



I juni var det skolavslutning, jag fick min iPhone och fotade mycket med den, bla. den fina bilden på Sezza.  Pärlade ihop några armband, det på bilden var en present. Shoppade massa blommor och annat färgglatt i Helsingör. Lagom till midsommar hade någon smyckat husfasaden med blommor i ett rör.


I juli blev det många små utflykter och picknicks. Månaden började med ett besök till Ven på vår 9-årsdag. Vi åkte också till Malmö och Köpenhamn. Det var en het månad så man fick dricka mycket! Jag gjorde pink lemonade och vi fastade med fruktjuicer (klicka på länkarna för att se recept).


I augusti var jag på grill/film/kattlekskväll i min nyköpta fina klänning. Vi fikade på Ebbas café som är inredd HELT med saker från 50-talet. Jag fick bytte tyger med Borghild. Besökte Förmedlingscentralen (en gigantisk loppis) i Tyringe. Hittade inte så mycket, kuddarna på bilden köpte jag inte, för att jag tyckte de var lite "skabbiga" (men när jag ser bilden så ångrar jag mig lite...) Min mamma fyllde femtio, och vi firade med att spendera en vecka i de vackra fjällen.

Åh, längtar ni också till sommaren nu?! :) Det gör jag!!!

Imorgon kommer summeringen av årets slut. Vi ses då!


Kommentarer
Skrivet av: fröken K

Ja, jag längtar till sommaren nu!

2011-01-04 @ 09:49:40
Länk till blogg: http://marengo1.blogspot.com
Skrivet av: Lotten

Åhh vad jag blev sugen på sommar och värme nu när jag sitter här med iskalla fingrar och kramar min kaffekopp ;-)

2011-01-04 @ 13:00:46
Länk till blogg: http://ornnastet.blogspot.com

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0