Året som gått... Del III

Här kommer då sista delen i min "lilla" årskrönika.


I september var jag på en kul jobbfest i Stockholm där Måns Zelmerlöv stod för underhållningen (ja, jag vet, det är inte lätt att se att "spöket" på bilden är Måns). Jag var "insnöad" på Hello Kitty och köpte bland annat de söta Pez-figurerna. Jag höstfixade sovrummet. Vi gjorde en vindsrensning hos älsklingens föräldrar och kom hem med massa fina saker, bland annat vackra spelkort och massa leksaker. Jag gjorde bloggheaders till två favoritbloggare, Nästet och Saax och så köpte jag upp ett presentkort på Mio.


I oktober fick jag ett underbart överraskningspaket av Nästet-Lotten, det innehöll en underbar sköldpadda, en fin tygkasse och en tjusig blombrosch. Jag blev inspirerad och knåpade ihop en brosch av samma modell, som jag sedan gav till Lycke. Jag gjorde en ny babe, som jag skickade till Milda Malin. Jag hann också med att pyssla ihop lite fina askar och visade massa närbilder från mitt hem.  


I november åkte jag upp till Norrbotten där jag hälsade på familj, släkt och vänner. Besökte också goa Lycke och fikade kladdkaka på sött fat. Fick fina plåtburkar av henne. Första snön kom här i Helsingborg och jag köpte några små julsaker, bland annat ugglan och svamparna. Jag visade mitt badrum med kokeshi-tema.
 

I december pyntade jag med en del egentillverkat pynt: en tapetvimpel, minipaket och julkort. Jag hade en mysig tjejkväll med några vänner. Sedan fyllde jag år och fick massa fina presenter. Pyntade min vita gran (som också var en födelsedagspresent), de enda tomtarna som fick vara med var de här små från loppis. Var med i Lottens julswap där jag skickade de två paketen på bilden, och fick jättefina saker från Petra och Sanna. Och sen firade vi jul och nyår såklart!


Då var det slut på årskrönikan över mitt 2010, och jag måste säga att det verkligen har varit skoj att göra den! Att gå tillbaka och titta på bilderna från året som gått och minnas stunderna. Det känns som att bilderna ibland har en förmåga att ta en rätt tillbaka till den stunden då de togs, man känner dofterna, smakerna, känslorna... Det får en verkligen att uppskatta det lilla i vardagen när man ser tillbaka på alla små glädjestunder man haft under ett år!

Hoppas att du har en trevlig trettondagsafton!


Kommentarer
Skrivet av: Mia

Vilket händelserikt år du haft. Jag älskar dina färgkombinationer :)

Nu ska jag kolla efter din mailadress och om jag inte hittar den kan du väl maila mig (finns på min blogg)



/Mia :)

2011-01-05 @ 23:24:52
Länk till blogg: http://www.kiiromi.se
Skrivet av: Randiga Tråden

gillar verkligen dina färgkombinationer.

2011-01-06 @ 09:02:09
Länk till blogg: http://randigatraden.blogspot.com
Skrivet av: Petra

Roligt att se hela årssammanfattningen!



Och visst är det bra att gå tillbaka lite ibland. Många gånger känns det som att det inte händer så mycket men sen när man går tillbaka och tittar igenom och tänker till så har det hänt en hel del kul och bra saker i alla fall... :-)

2011-01-06 @ 10:16:42
Länk till blogg: http://www.popetotrora.blogspot.com/
Skrivet av: Sanna

Härlig årskrönika! Kul att se lite i repris.. ;)



Kraaaaaam

Sanna

2011-01-06 @ 19:38:04
Länk till blogg: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0