En dag i mitt liv...

Veckans uppgift i kursen var att göra ett reportage-collage. Vi skulle dokumentera en dag ur vår vecka. Jag valde onsdag, då jag var på en liten inspirationsutflykt till Malmö. Så  här blev bilden:





Lite om bilden:

 I onsdags åkte jag på en liten inspirationsutflykt till Malmö. Jag tyckte att det skulle vara en rolig dag att göra bilder av, så jag hade med mig block o penna samt fotograferade det jag gjorde under dagen.


Dagens höjdpunkter blev lunchen på vår favoritrestaurang och utställningen Kolla! på Form/Design Center. Så maten fick bli mittpunkten i bilden och utställningen fick en ganska stor yta genom att jag ritade ingången till Form/Design Center och utställningskatalogen med många av illustratörernas namn invid. Det var en solig men kylig höstdag, vilket jag ville lyfta fram genom att göra en liten sol vid "rubriken" och genom att sprida höstlöv över bilden. Jag ville även få med tågresan i bilden, så jag ritade av ett Öresundståg från en bild på nätet, samt biljetten. Ett självporträtt i folkmyllret fick också vara med.


Jag har ritat alla bilder separat (med blyerts, färgpennor och tusch) och sedan scannat in dem och gjort ett collage i Photoshop. Jag skulle gärna ha experimenterat mer med att lägga färg på fler ställen och göra vissa löv större osv... Men eftersom klockan blev över 18.00 så tyckte jag att den fick vara klar nu. Gillar också att maten verkligen blir blickfånget eftersom den är mest färgglad.



Kommentarer
Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥

Du har lyckats bra :) Ett sånt här collage skulle man egentligen göra för varje dag i ens liv. Tänk så kul att titta igenom sen när man blir äldre :)

2009-10-19 @ 00:20:04
URL: http://stjernfalls.blogg.se/
Postat av: Nanna

Fy fabian (för att uttrycka det lite milt :P)vad du är duktig Erica! Verkligen jättekul att följa ditt arbete med illustrationer.

Kramis!

2009-11-10 @ 22:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0