T-shirtillustrationer

Återigen har det varit tyst ett tag från mig... men nu kommer äntligen ett bevis på att jag fortfande lever. :) Har haft fullt upp, bland annat med det som jag nu ska visa er!

Veckans uppgift i min kurs (Illustration på Berghs) var att med inspiration av tre andra tecknare/illustratörer rita T-shirt-tryck som visade tre olika sinnesstämningar (vi fick välja mellan glad, irriterad, arg, trött, ledsen och pigg). Vi skulle välja en av inspirationsbilderna som utgångspunkt och göra våra illustrationer i en stil som liknande den valda bilden. 

Så här blev mina bilder:

     



Här kan du se mina inspirationsbilder: Panda av Yoshmangavarelse, kinesisk kalligrafi-katt.

Nu är det äntligen dags för lite film-mys. Ha det gott alla där ute!!




Kommentarer
Postat av: jessi

Såå bra gjort, exakt så ser Nicke ut när han är irriterad, glad eller ledsen!!! Duktig du är!



jag är hemma o kurerar mig är såå dunderförkyld idag!



KRAM

2009-09-07 @ 09:48:41
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hejt underbara t-shirtar måste jag bara säga! Love them! =)

Hoppas du får en fortsatt bra vecka!

Kraaaaam

Sanna

2009-09-07 @ 13:22:02
URL: http://krimskramsan.bloggagratis.se/
Postat av: Ann-Sofie

KUL att du läser vid Berghs. Hur lång är utbildningen? Innan jag började på min lärar-bana tänkte jag också gå något liknande.



Fina illustrationer.



KRAM

2009-09-10 @ 07:34:31
URL: http://flikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0