Påskpyssel

Jag har pysslat lite påsksaker under helgen, fixat till två tråkiga vaser och två påsk-ljusmanchetter.

Så här blev de:

 
                          Före                                                              Efter
Jag använde scrapbook-papper som jag limmade på vasen i remsor, sedan lackade jag över det hela- Klart!



                       
                           Före                           Mellan                           Efter
Här använde jag urklipp ur fina lotusservetter, först limmade jag på dem - då syntes mönstret bra, men när jag lackat så blev mönstret mera otydligt - men jag tycker det passade ganska bra till vasen.



  
                           Före                                                             Efter
Jag tyckte att dessa ljusmanchetter var ganska fina, men jag ville ha lite starkare färger. Bara att ta lite akrylfärg och måla. Klart!


I nästa inlägg så visar jag hur dessa saker ser ut på plats i hemmet, tillsammans med övrigt påskpynt :)

Nu måste jag till jobbet! Kram

Kommentarer
Skrivet av: Linda

oj vad du var pysslig av dig :D

2009-04-07 @ 19:48:28
Länk till blogg: http://lindang.blogg.se/
Skrivet av: jessi

Fint pysslat!

Jag ska köpa små äggformade hängen o måla om dem.

Har insett hur enkelt det är o måla om saker!





2009-04-07 @ 22:09:43
Länk till blogg: http://lyckoljus.blogg.se/

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0