Tråkig vas blir som ny!

Den här stora keramikvasen köpte jag på en loppis för en tid sedan. Eftersom den är glaserad i ränder (med matta partier emellan) så var tanken redan från början att jag skulle måla den i fina färger. Men sen har den fått stå och se tråkig ut ganska länge, för jag har liksom "glömt av" den. Nu är den äntligen piffad med lite färg, och vilken skillnad det blev!


På före-bilden hade jag redan hunnit måla ett rosa varv, jag är alltid så ivrig när jag sätter igång & pysslar så att jag glömmer att fota! :) Jag målade med akrylfärg, sedan var det bara att torka av färg som hamnat på den blanka glasyren. Klart!

Stor skillnad va?

Kommentarer
Skrivet av: Skönt Hemma

Blev alldeles betagen av fin inredning och roligt pyssel här så jag var tvungen att lägga till dig i min länklista ;)

2009-04-29 @ 21:08:30
Länk till blogg: http://skonthemma.blogg.se/
Skrivet av: Pethra på Inredningsbloggen

Jättesmart! Och fint blev det också!

2009-04-30 @ 22:22:31
Länk till blogg: http://inredningsbloggen.blogg.se/

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0