Sovrum i vilsamt vitt & ljuv lavendel

Jag nämnde häromdagen att jag gjort om lite i sovrummet (igen) så här kommer nu de utlovade bilderna. Jag köpte jättefina skimrande vita gardiner (de här) från Ikea och nu har de kommit upp. Jag flyttade upp gardinstången så att gardinerna går från tak till golv, sååå mycket snyggare än att ha dem på "standardhöjd". Fattar inte varför gardinstångshållarna alltid sitter som de gör.  Det kändes som att takhöjden ökade & dessutom fick vi lite "hotellkänsla" i rummet! (Se hur det såg ut innan här!)



Min misslyckade lampskärm (som jag skrivit om tidigare) ser inte så tokig ut ändå, så den får pryda fönstet. Sambon är alldeles lyrisk över den, han tycker den är jättefin! (även om jag är lite självkritisk & inte är nöjd för att man ser lite limrester om man synar den på nära håll...)


I fönstret har jag också en fusk-hortensia (också Ikea) som jag inte kunde motstå pga. den underbara lavendelfärgen!




& sist men inte minst så hängde jag äntligen upp de underbart vackra glaskulorna med regnbågsskimmer som jag fick av min kära vän Nanna i födelsedagspresent. (Tack Nanna! Visst passar de fint i sovrumsfönstret?)



Överkastet (från Ellos) är också lavendellila, så nu fattas bara lavendeldoften för att göra sovrummet komplett!!



I hörnet har vi en gammal plaststol, som faktisk är ganska fin i formen men har lite trist yta, så jag har "pimpat" den med en sari-duk från Indiska & en egensydd kudde.




Slutligen lite småbilder att klicka på om du vill se mer! 
 
   
   
   
 



(PS. Har ni märkt att jag gillar allitteration, dvs. att sätta ihop ord som börjar på samma bokstav?)


Kommentarer
Skrivet av: jessi

Vad underbart med lavendel lila färg i sovrummet, så vilsamt o vackert!!!



ha det så gott!



kram

2009-03-04 @ 14:11:19
Länk till blogg: http://lyckoljus.blogg.se/
Skrivet av: Nanna

Hihi..Vad fint det blev med glaskulorna. Kul att du tycker om dom så. Kramis!

2009-03-06 @ 21:42:46

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0