Filosofihjältar

Under några veckor fick vi samarbeta med elever som läser Art Direction. Deras uppgift gick ut på att göra en affisch till ett event kallat Ung filosofi. Det är en serie workshops om filosofi för unga, och "min AD" ville omvandla några gamla filosofer till seriehjältar. Jag kallar dem filosofihjältar.

Så här ser figurerna som jag skapade ut:




Kan ni gissa er till vilka filosofer vi inspirerats av?? (det finns ju ganska tydliga ledtrådar, eftersom deras namn står någonstans på varje figur, förutom roboten..) Nu ska AD:n placera ut dem på sin affisch, och kanske får ni se det färdiga resultatet senare.  Spännande, tycker jag i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Pia

Du har gjort såna härliga typer, och roligt att de har så väldigt olika stil! Den här uppgiften måste väl ha varit som klippt o skuren för dig? :)

Hoppas få se mer.

2009-11-16 @ 13:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0