Affisch

Veckans uppgift gick ut på att göra en affisch till en utställning med namnet "The Living Room". Jag spånade fritt kring orden och kom på jag ville göra slingande grenar och djur för att åskådliggöra ordet "living" och en stol och ett fönster fick bli symboler för "room". 

Jag gjorde en blyertsteckning och har sedan lagt till lite färg i Photoshop samt lagt på fågeln som jag målade i akvarell. Jag gillar kontrasten mellan det handteckande, bakgrundens släthet och fågelns "måleriska" karaktär.


Så här lyder min "motivering" till bilden: Jag har valt ett tydligt bilddspråk för att gestalta "living room", men som ändå lämnar mycket åt betraktaren. Slingrande grenar, en fågel och en fjäril får representera det levande. Som symboler för rummet har jag valt en stol och ett fönster. Grenarna sammansmälter med stolen - eller om det är stolen som sammansmälter med grenarna. Trä(möbel) blir träd, träd blir trä(möbel).

Inne(rum) eller ute(rum)? Det ligger hos betraktaren.

Jag ville också göra utställningens titel som en del av det levande, och därför fick den "växa ut" ur stolen, som växer ut ur grenarna/trädet.

Om du såg den här affischen, skulle du då bli nyfiken på att se utställningen?


Kommentarer
Postat av: jessi

Underbar bild, jag skulle gå på utställningen om jag såg affischen. Fina färger och intressant bildval. Du är så duktig Erry!!!



Stor kram!

2009-09-21 @ 15:41:48
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Zizzie

Jättevacker! Jag skulle helt klart gå på utställningen :)

2009-09-22 @ 19:15:04
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: yrla

Jag blír ju jättenyfiken på vad utställningen handlar om! Och de lila blommorna och fjärilen är jättefina! Men det kanske är för att jag ÄLSKAR lila :)

2009-09-29 @ 10:24:51
URL: http://hemmahosyrla.bloggagratis.se
Postat av: Emma

Supersnyggt!

2009-10-05 @ 22:51:11
URL: http://dromhusett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0