Kärlekens kemi

Veckans uppgift gick ut på att illustrera en artikel ur DN som handlar om hur forskare genom att studera präriesorkar är kärlekens kemi på spåren. Präriesorkar lever, precis som människan, i monogama förhållanden - vilket gör den högintressanta för forskning. Forskare har upptäckt vilka ämnen i hjärnan som påverkar viljan att "kila stadigt" och menar att känslan av kärlek sitter helt och håller i hjärnan.  Läs hela artilkeln här!

Jag är varken förtjust i djurförsök eller tanken på att kärleken skulla vara enbart beroende på vissa ämnen i hjärnan men min bild blev i alla fall så här:



Tanken är att illustrera hur forskaren vill "skingra alla rosa dimmor kring begreppet kärlek", därav den rosa-dimmiga bakgrunden. Jag ville också ha med det förälskade paret, präriesorkarna som utsätts för forskning och hjärnan. Är inte helt nöjd med bilden som sådan, men tycker åtminstone att den illustrerar artikelns innehåll rätt väl.

Jag blir (som vanligt!) glad för alla kommentarer - vad är bra, vad är dåligt, vad får du för bilder i huvudet när du läser artikeln?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0