Lampa söker köksbord

När jag fyllde 30 så fick jag av min kära sambo en riktig superpresent som trånat efter en lång tid. Nämligen Kartells F/LY Icon-lampa! Den cericelila varianten som syns längst bak på bilden finns i min ägo men ligger fortfarande i sin kartong och väntar på att få lysa upp vår tillvaro.



Problemet är att vi inte kan sätta upp den förrän vi hittat ett passande köksbord. Vi har jagat köksbord hur länge som helst men vi kommer aldrig rikitigt till skott med att köpa ett. Har några olika alternativ att välja mellan, och det krockar som vanligt lite grann mellan det estetiska och det praktiska...

Har länge varit förtjust i runda bord med trumpetfot och vi har tittat på några olika alternativ, på Bolia, Mio, Ikea osv. De är snygga allihop men känns aningen vickiga för det mesta. Idag hittade jag en riktig skönhet till ett superpris! Bordet heter Tuli och finns hos FP Design.  Samtidigt skulle det vara väldigt bra om bordet kunde rymma lite fler gäster vid födelsedagar och så, och då skulle ett slagbord vara att föredra. Mio har ett som är ganska fint i serien Åminne.

Helt olika stilar... Men vad ska vi göra?!  (Och sen ska vi hitta stolar som passar till också!)



Bild: FP Design

Slagbord

Bild: Mio

Kommentarer
Skrivet av: Maria Johansson-Näslund

Hej Erica!

vad kul att du bloggar! Nu kan jag se hur du har det utan att vara rädd för katthåren! :) Den där lampan är helt fantastiskt snygg!!! Vi ses i Februari!.

2009-01-31 @ 12:50:56
Skrivet av: Nanna Kaiser

Wow, vilken fin blogg du har gjort :) Snygg,genomtänkt och trevlig. Tack för att du ger mig så bra inspiration. Kramis!

2009-01-31 @ 16:46:31
Skrivet av: Linda

Hej E! Jag hade ingen aning att du bloggade, bra att du skrev det i Fbook :D

Du har en jättefin blogg. Ska följa den i fortsättningen. Har själv bloggat den del.

Jag gilla den senare bordet, inte det runda.

Puss o kramis från Linda

2009-01-31 @ 17:05:54
Länk till blogg: http://lindang.blogg.se/
Skrivet av: Lisa

Å det runda bordet är min dröm tillsammans med sådana här stolar : http://www.24sevenliving.se/default.aspx Sjukt dyra dock, de hade dem på rea en gång och jag ångrar att jag inte köpte nån ;)



Bordet från indiska var med fint :)

2009-02-03 @ 21:53:12
Länk till blogg: http://pinkfriday.blogg.se/

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0