Sovrummet

Här kommer en liten inblick i vårt lilla lila sovrum. Vi målade väggarna i två grå nyanser och de upplevs som lila tillsammans med alla lila detaljer i rummet, grått speglar som bekant andra färger. Är lite sugen på att testa hur det blev om man inredde med en annan färg (tex. petrol), men jag älskar mitt lila sovrum!

Så här ser det ut när man kommer in i rummet.

Säng och byråer i serien Malm från Ikea, överkast och bäddset från Ellos.


Den vackra lampan köptes en gång på någon slags inomhusmarknad i Luleå. Liknande finns hos Minh, TigerRose mfl.


Från sängen har vi utsikt mot denna vackra batik, som kommer från en affär i Lund som tyvärr inte finns mer.


I hörnet en kinesisk kalligrafi köpt på en affär i Luleå som säljer en massa fina saker från Kina, kalligrafier och konst, kläder, kuddfodral, porslin, pärlor och mycker mer! Kommer inte ihåg vad den heter och vet inte heller om den finns kvar, men det är et givet utflyktsmål för mig vid varje Luleåbesök!


Den här tavlan har jag målat själv, med temat Ahimsa - icke-våld.


Alltid på nattuksbordet: En bra bok (Coelho är en av favoritförfattarna) och en liten necessär med hudkrämer att smörja in på kvällen.


På sambons nattuduksbord står den fina parfymflaskan från Body Shop som passar väldigt bra in!


Några små elefanter från Indiska hänger på gardinstången.


Slutligen en bild på den vackra metalllampan som kommer från Ellos och ger ett mycket mysigt sken i rummet.

OBS! Inga bilder får användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer
Skrivet av: Lisa

Vilket härligt sovrum, här skulle jag sova gott :)

2009-02-03 @ 21:59:43
Länk till blogg: http://pinkfriday.blogg.se/

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0