Tisdagstema - Favoritmöbel

Veckans tisdagstema i Fabriken är att visa sin favoritmöbel. Först visste jag inte riktigt vilken möbel jag skulle utse till min favorit, vi har nämligen mest IKEA-möbler och sådant som jag lätt skulle kunna byta ut mot något mer unikt och vackert (design eller vintage) vilken dag som helst! Men så kände jag att jag nog ändå har en favorit... en möbel som jag önskade mig länge innan vi äntligen köpte den och som är perfekt för både förvaring, avställning och "display" och som är både flexibel och faktiskt rätt så snygg. Den möbeln heter... (fanfar)... Expedit!


I vardagsrummet har vi tre vita Expediter som sväljer böcker, tidningar och ett och annat prydnadsföremål. I skaparrummet står en brunsvart dito, proppfull av diverse skaparmaterial gömda bakom dörrar och i lådor och gamla dokumentsamlare. 

Ja, jag får helt enkelt erkänna att jag är rätt förälskad i de enkla med pålitliga Expediterna. :) Vilken är DIN favoritmöbel?

PS: Fler bilder på tisdagstemat hittas som vanligt i Fabriken.

Kommentarer
Skrivet av: Lotten

Jag håller med... Expedit är oslagbar! Jag har sådana i syrummet till alla tyger och saker!

2010-12-14 @ 08:52:56
Länk till blogg: http://ornnastet.blogspot.com
Skrivet av: Petra

Ja, dom är verkligen praktiskt dom där Expidit! Har en här hemma också! Det är lite kul att dom är öppna med massa fack, för det blir liksom olika möbler för alla, beroende på vad man har i dom. :-)

2010-12-14 @ 16:25:58
Länk till blogg: http://www.popetotrora.blogspot.com/
Skrivet av: blandetloft

Jeg er helt enige. Det er fine møbler!

2010-12-14 @ 19:04:58
Länk till blogg: http://blandetloft.blogspot.com
Skrivet av: Lycke

Oj, det tål att tänkas på :) Expediten ser jättefin ut hos dig! Här skulle den inte passa lika bra...för mycket vintage-möbler här, men ibland blir jag sugen på de där vita..fräscha!

min favorit är nog sköna fåtöljen med tulpaner i vardagsrummet *****



Kramar Lycke

2010-12-17 @ 08:45:57
Länk till blogg: http://till-vidas-ara.blogspot.com
Skrivet av: Frk pyssel

Ja, den är faktiskt väldigt fin, och framförallt funktionell! Vi har haft den tidigare i så väl vardagsrum som barnrum, med och utan lådor och skåpdörrar :-) Nu bor den hemma hos mina föräldrar, men det måste ju vara en av Ikeas bästa möbler. God jul!

2010-12-23 @ 22:54:09
Länk till blogg: http://pysselmama.blogspot.com/

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0