Lata sommardagar...

Ännu en vecka har gått av sommarledigheten, dagarna bara flyr iväg!  Tycker inte att jag hinner med mycket, men jag har i alla fall fångat lite bilder av vad jag ägnar mig åt i sommarhettan. Idag var det förresten 33 grader i skuggan här, puh!


Fikat med en god vän på besök, vi var på Ebbas Fik här i Helsingborg, där ALL inredning, porslin, kassaapparat, plancher osv.  är från 50-talet. Bakverken är enorma och de har även ett stort utbud för veganer och allergiker! (som denna dammsugare) :)

Tränat pilates
med roosa hantlar. Jobbigt men kul! Var tvungen att ta en bild med rosa hantel till mina turkosa naglar för det var ju bara så läckert! :)


Handlat pärlor på rea och gjort ett nytt turkost armband till mig själv (jag gör fler liknande om någon vill beställa!) :)

Ätit massa sorbet, och i dagens värme höll den på att smälta bort!  Börjat att tapetsera en hylla (som ni ser under glasskålen på bilden.)


Varit på picnic igen, vi fick ha mycket drickbart med oss!


Räddat rosorna i några dagar extra genom att kapa dem och lägga dem i en skål med vatten.

Köpt en ny kofta i härligt turkost med spetsinfällning på axlarna, och testat älsklingens energidryck Blue raspberry som gick i samma färg!


Blivit bortskämd med ännu en bukett rosa rosor av min älskling.

Utökat bildväggen på kylskåpssidan med några nya kort. Kortet längst ned i mitten har jag fått av Fiazoo som är i Marocko. Tack Sofia!


Spenderat härliga kvällar vid havet i sällskap av goda vänner och min kära älskling.


Myst på balkongen i både solsken, kvällsbris och under dagens hastiga åskregn som drog förbi och svalkade mig.


Gosat med kissarna, och bytt gardiner i sovrummet.


Läst Family Living där jag fastnade för det fantastiskt fina hemmet som tillhör inredaren Ulrika Jidström och dagdrömt om hur jag ska inreda i höst... Tänker mig en färgskala som den på bilden; lila, rosa, cerise och ett stänk av orange. Är det bara jag som alltid planerar inredningen en årstid i förväg!? :)

Har hängt upp de fina glasbubblorna som jag fått av en kär vän i vardagsrummet, där de gör sig så fint ihop med min blommande orkidé.


Ja, så har jag alltså spenderat mina lata sommardagar. :) Nu ska jag kika runt hos er och se vad ni har gjort...



Kommentarer
Skrivet av: susanne

haloj i värmen! ja vi har varmt men kring 26 grader håller det sig här på Västerbottens kusten.. åska är härligt med regn i sådan värme! underbara bilder från dig som vanligt!

2010-07-12 @ 06:12:59
Länk till blogg: http://sibyllanshemligheter.blogspot.com/
Skrivet av: Jenny

Åh vilken mysigt bildrepportage om din vecka. Har suttit och njutit enstund. En sån där svalkande åskskur får gärna dra förbi oss med lite snabbt :-) Men sen vill jag ha tillbaka solen!

2010-07-12 @ 13:34:16
Länk till blogg: http://jennybergvall.blogspot.com
Skrivet av: Ensamma mamman

O vilken härlig dag du har haft och va roligt att få se allt i fina, färgglada bilder. Kram

2010-07-12 @ 20:23:20
Länk till blogg: http://mittlilla-kaos.blogspot.com
Skrivet av: Lotten

Såå fina bilder du visar - härligt färgglada! Vad kul att få se vad du gjort under din ledighet... jag är sämre på att blogga just nu ;-)



Kraam Lotten

2010-07-13 @ 09:52:24
Länk till blogg: http://ornnastet.blogspot.com
Skrivet av: Sofia

Vilken inblick i din semester. Jätteroligt inlägg! Jag som precis kommit hem och fått för mig att jag ska ta vara på semestern, här hemma där jag bor, kanske får inspireras av dig. Kram kram

2010-07-13 @ 11:52:24
Länk till blogg: http://fiazoo.blogg.se/
Skrivet av: Sanna

Hihi roligt att mitt lilla hjärtekort sitter i din vykort samling.. =)



SV: Go du då tjejen..bara min ekonomi har tagit igen sig efter bröllopet så får du hemskt gärna handla lite saker till mig..blev helt såld på burkarna bla. Sen hittar du ju alltid så mycket annat härligt färgglatt.. =)



Hoppas du har det härligt i sommarhettan. Idag har vi haft en omgång med både åska, regn och hagel idag..men nu värmer solen gott igen! =)



Kraaaaam

Sanna

2010-07-13 @ 17:19:31
Länk till blogg: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0