Kycklingar och tuppar från loppis

Köpte de här fina dragspelsdekorationerna på loppis för några veckor sedan, fyra stycken för en tia. De ser rätt gamla ut, men jag vet inte riktigt när sådanda här var populära. 60-70-talet kanske eller ännu tidigare? Någon som vet?

Färgerna är jättefina och klara. Hade inget bra ställe att ställa dem på men tyckte att de passade fint som dekoration på den glasade vardagsrumsdörren.




Igår var vi till Helsingör en snabbtur.
Var in på Tiger och köpte lite smågrejer till skaparrummet (som jag visar senare). Passade också på att köpa en fin påskbukett, de har så mycket fina blommor på torget i Helsingör, och till riktigt bra priser! För 45 dkk fick jag en bunt blandade tulpaner och tre buntar påskliljor.



På bilden ser ni även en liten kisse som är lite groggy idag. Hon har varit på operation och blivit kastrerad. Jag har fått gå och bära på henne som ett litet spädbarn hela dagen, för hon vill inte ligga själv och när hon försöker gå efter mig så vinglar hon bara och trillar omkull, lilla stackaren.  Just nu ligger hon i en korg här bredvid mig och sover sött. Men så fort jag reser på mig och går iväg så vill hon efter...

Imorgon börjar påsken på riktigt med skärtorsdag! Börjar bli dags att fylla påskäggen! :)

Om du vill ha idéer till hur man kan dekorera ett slitet eller tråkigt påskägg så titta här! (en beskrivning av hur jag gjorde ett lyxigt påskägg förra året)


Kommentarer
Skrivet av: Sanna

Önskar dig en trevlig påsk gumman! Din byrå blev supersöt..även jag har drabbats utav "tapetfeber"..har beställt en rulle från goa Gitte, ropat in ett par på tradera, mm..finns ju sååå mycket fint! =) hehe..

Kraaaaam

Sanna

2010-03-31 @ 21:42:16
Länk till blogg: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/
Skrivet av: Jenny / Jema Rose

Tror att det är 70-tal de där dekorationerna, jag har en likadan som den med kycklingarna med rosett & blomma, ska se om jag hittar den, har inte packat upp allt efter min flytt ännu..!



GLAD PÅSK!!!



Kram, Jenny



<3

2010-03-31 @ 22:33:06
Länk till blogg: http://jemarose.blogspot.com
Skrivet av: Snooze



<3

2010-04-01 @ 08:32:57
Skrivet av: jessi

Älskar ert hem i sommar kommer vi! Denna helg blir vi kvar hemma o gör utflykter häromkring!



KRAMIS

2010-04-01 @ 09:56:00
Länk till blogg: http://lyckoljus.blogg.se/
Skrivet av: jessi

Underbara Erry, tack för den fina presenten. Så roligt att komma hem o ha post som väntar på en! Jag som tänkt på dig sistone, skulle vara så skoj att ses igen!



KRAM!

2010-04-01 @ 16:12:50
Länk till blogg: http://lyckoljus.blogg.se/

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0