Tisdagstema - Recycling

Hoppsan, hade ju glömt att det var tisdag och dags för tisdagstema i Fabriken igen! (Man blir lite "dagvild" när man inte jobbar.) Veckans tema är Recycling, återvinning i inredning.

Jag älskar att återvinna "gammalt skräp" och göra något fint av det. Jag är en sån där som sparar på det mesta, tex. presentpapper och snören från öppnade paket, skokartonger, Pringles-rör och annat krafs för att de kan komma till användning. Och de kommer faktiskt till användning! 

Här kommer ett litet collage med återvinningspyssel:


Den gula asken är ny och till den använde jag 70-talstapeter från min samling. (Fler bilder på de andra askarna finns här.)

Allt som behövs för att förvandla kartongerna är fina papper/tapeter, lim och en gnutta tålamod. Askarna är sedan bra till småsaksförvaring såklart, men också att ge bort presenter i - själva asken blir ju en present i sig!

Spillbitarna som blir över kan man ju inte heller slänga, så av dem gör man tex. en fin stjärna, vimplar, miniflaggor, små lapprojekt eller klipper ut figurer som man klistrar på kort osv...

Kolla gärna mer på mina återvinningsprojekt och annat pyssel här.

Fortsättningen på min årskrönika får ni se imorgon, och på torsdag är det GiveAway-dags!  :)


Kommentarer
Skrivet av: Lotten

Tapetstjärnan är ju absolut helt underbaar! Det känns som om jag bara måste ha en sådan....

2011-01-04 @ 23:01:21
Länk till blogg: http://ornnastet.blogspot.com
Skrivet av: Maria

Jättefina saker du fixat. Jag gillar också stjärnan!

2011-01-04 @ 23:54:41
Länk till blogg: http://jagblommar.blogspot.com
Skrivet av: Ylva

papper- check

lim- check

tålamod- not so sure about that...

2011-01-05 @ 12:32:07
Länk till blogg: http://darlingthings.blogspot.com
Skrivet av: Anonym

Sååå mycket fint du gjort!!! Ser fram emot ett år med mer pysselenergi! För jag är ju cokså en som samlar en massa jox till senare användning :)



Kramar Lycke

2011-01-05 @ 15:44:29
Skrivet av: pillepalle

Helt enig! Det er utrolig morsomt å lage noen nytt av gamle ting og tang. Jeg ofte pleier å bruke gamle dåser eller esker. Enkelt, rimlelig og effektiv. Klem, PiPa

2011-01-05 @ 16:10:10
Länk till blogg: http://pillepalles-verden.blogspot.com
Skrivet av: Mia

I love! Vilka underbara tapeter du har :).



/Mia

2011-01-05 @ 20:45:21
Länk till blogg: http://www.kiiromi.se

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0