Konstrundan

Igår tog jag tillsammans med tre vänner en tur på Konstrundan (Nordvästra Skåne). Vi  åkte först till Mölle, stannade och fikade i Arild & sedan fortsatte vi till Bjärehalvön (Båstad kommun) och fick se både fantastisk konst och fantastiska vyer över Öresund. Det var en härlig dag!


Utsikten från vårt fikabord i Arild. Bild: Privat


Några av de konstnärer vi besökte under dagen var Lisa Wohlfart, keramiker, Martin Severinson, målare & grafiker,  Bissa G. & Anders Segerson, keramiker resp. målare, Bo & Karin Håkansson, målare, Karin Roos, screentryck, måleri & grafik. Mycket inspirerande allihopa!

Sedan blev det ett besök i en jättemysig liten smyckesbutik/konstateljé Mila Silver i Båstad och lite Bjäreglass smakades av i solen. 

Fantastisk keramik av Bissa G. Segerson. Vill ha!!



Screentryck av Karin Roos (Bild från konstrundan.nu)



Målning av Martin Severinson (Bild från konstrundan.nu)


Målning av Maria Laakso - Mila Silver

Ser redan fram emot nästa års konstrunda!


Kommentarer
Skrivet av: jessi

jag hade velat vara med!!!! Blir helt lyrisk när ser Skåne vyer och all fin konst som finns där nere. Sörmland är så tråkigt på det viset, konsten lever inte här... (alltså så mycket) Jag måste åka till Skåne i sommar!



kramisar

2009-04-21 @ 08:00:23
Länk till blogg: http://lyckoljus.blogg.se/
Skrivet av: Ann-Louise

Tänk att det finns såna konstrundor i Skåne! Skåne verkar vara så mycket mer än vad jag trott...har aldrig varit där! Beror väl på att jag är Norrlänning och åker uppåt!

Keramiken var jättefin + tavlan av M. Severinson fastnade jag för.



Kramar

2009-04-21 @ 21:59:49
Länk till blogg: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Skrivet av: Anne-Cathrine

Konstrundan är alltid trevlig. Den har jag varit på i alla år, men faktiskt inte i år. Där finns så mycket intressant och roligt att se. Jag tror jag och min väninna som brukar vara med har besökt de allra flesta faktiskt, men Bissas keramik har jag definitivt missat. Verkar vara jättefint!

2009-04-21 @ 22:20:24
Skrivet av: Zizzie

Vad härligt med Konstrunda! Jag får vänta en månad till på den som brukar vara här i Sundsvallstrakten.

2009-04-22 @ 00:03:57
Länk till blogg: http://zizzie.blogg.se/
Skrivet av: Jill

Så roligt! Och inspirerande att åka iväg på något sådant.



Må gott!

2009-04-22 @ 11:41:54
Länk till blogg: http://fyrarumochkok.blogg.se/
Skrivet av: kristin

vilken underbar tur!! fina vyer, massor av inspiration och gott sällskap, kan det bli så mycket bättre? hoppas du har en ljuvlig onsdag, många stora kramar

2009-04-22 @ 11:44:43
Länk till blogg: http://sunshinyday.blogg.se/
Skrivet av: Ann-Louise

Tack!

Jag är matte och No lärare i grunden men har läst upp poäng i Bild.

Har nu två klasser som jag undervisar i bild på min skola i tätt samarbete med en "ren" Bildlärare. Tycker det är jättekul och jag lär mig massor själv hela tiden!



Aha en Norrlänning. Själv kommer jag från norra Ångermanland.



Kram

2009-04-22 @ 16:24:14
Länk till blogg: http://annlouisesvarld.blogg.se/

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0