Underbara vår

Igår var vi båda lediga & det var en underbar vårdag. Solen sken & fåglarna kvittrade. Vi gick en promenad hemma i stan & fotograferade lite. Sedan bestämde vi oss för att ta båten över sundet. Helsingör är en riktig shopping-pärla, för även fast det inte finns så många affärer så kan man hitta riktigt fina saker där! Och det är en riktigt mysig liten stadskärna att vandra runt i. 



På bilderna längst ner ser ni skyltfönstret till en av mina favoritbutiker, Levende Lys. De har fantastiskt fina kläder, smycken & inredning, allt i härliga färger! Där köpte jag ett sidenkuddfodral, en bambuduk & ett fint kort. En annan favorit är Östens perle - där jag denna gång hittade ett fantastiskt paljettkuddfodral, annars är det ju en guldgruva för en sjaloman som mig! :) Där kan man också köpa fina Buddha-figurer, askar & annat fint från Indien.  Stof2000 är en tygbutik som har ett underbart utbud, och igår hittade jag japanska bomullstyger för 49.95 DKK/meter! Köpte fyra olika mönster. Det finns också en liten kaffe- och tebutik som säljer KUSMI-teer i alla varianter. Där inköptes två små burkar grönt te. Sedan blev det naturligtvis lite blommor från torget! Visar bilder på alla inköp i nästa inlägg! :)

Kramar!


  

Kommentarer
Skrivet av: Madeleine

Vad fina bilder du tar. Jobbar du som fotograf ?

jasså Forrest stolarna menar du. Du kan köpa dem på Svenssons i lammhult. Dem är ursnygga!! Många kramar och härlig solig lördag på dig

2009-04-04 @ 13:42:27
Länk till blogg: http://madeleinesharmoni.blogspot.com/
Skrivet av: Madeleine

Vad fina bilder du tar. Jobbar du som fotograf ?

jasså Forrest stolarna menar du. Du kan köpa dem på Svenssons i lammhult. Dem är ursnygga!! Många kramar och härlig solig lördag på dig

2009-04-04 @ 13:43:18
Länk till blogg: http://madeleinesharmoni.blogspot.com/
Skrivet av: jessi

ooh så fina bilder, vilken härlig dag o utflykt! Den affären skulle jag nog också gilla! Eller vad tror du!



Ha det så gott, Kramar!

2009-04-04 @ 18:46:51
Länk till blogg: http://lyckoljus.blogg.se/
Skrivet av: jessi

Tack för inbjudan! Jag har varit där när jag var 11 år så det räknar nog inte.. hihi.. Däremot skulle jag vilja! Vi brukar ta en Skånetur om somrarna så då kanske jag tar en tur till Helsingborg så kan du guida mig! Det skulle vara roligt!



KRAMAR

2009-04-05 @ 10:44:55
Länk till blogg: http://lyckoljus.blogg.se/
Skrivet av: Livet ur min synvinkel

vilken dag!!! åh jag blir alldeles till mig av alla fina och härliga bilder, snacka om att kunna fånga våren från dess bästa sida :)

2009-04-07 @ 13:05:32
Länk till blogg: http://sunshinyday.blogg.se/
Skrivet av: Persilja

Hej! Jag undrar om jag någonsin kommer att vara en norrbottning som bor i Skåne? :D (Längtansfull suck!)

Denna årstid brukar lusten vara otroligt stark, men längtan finns där året om. Min pappa är från en liten by i Landskrona (Tågarp) och jag har tillbringat många vårveckor hos farmor och farfar när jag var barn. Sen dess gror en längtan i mig efter mina rötter i skåne. Helsingör är helmysigt. Tjugo minuter över vattnet och så är man i en helt annan stämning. Fast jag tycker det smittat av sig på Helsingborg också. Stämningen.

Underbart härlig inredning. Färgen på väggen var supervacker. Inte mesig, bara skönt grön! Som åttiotalets mintgröna men coolare. Måste nnu kika vidare!

2009-04-09 @ 09:24:08
Länk till blogg: http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0