Och idag Lycke-ljus!

Idag har jag besökt fina Lycke. Hennes hem var verkligen fullt av ljus, alla fina lampor hon samlat på sig ger hemmet en underbar varm stämning. Det var helt sagolikt att sitta där och bara titta på allt fint. Ljus fanns också i själva Lycke, en helt underbar tjej med ett stort hjärta och fantastiska små barn. 

 

I fåtöljen satt jag och myste med en stor prickig kopp te. Sedan fick jag följa med på upptäcktsfärd i källaren som var full av fina tyger, papper, tapeter, bollfransar, lampskärmar och pågående projekt... Där fick jag även syn på den fina turkosa golvlampfoten och Lycke var så snäll och generös så hon erbjöd mig att få den, eftersom hon själv var trött på den! Lycko mig! (eller ska jag säga Lycke mig! :)

Det blev inga bilder från källaren, men däremot från det mysiga köket där pumlor hänger på rad och fina burkar är blickfång i ett öppet skåp. Barnen har klätt den vackra granen och jag fick även med Lycke på en bild där hon fotar i sin fina klänning. Paketutdelning blev det förstås också, jag fick en fin rosa prickig skål, två röda julklor (en prickig) och ett av mina favoritgodis, Pez! Lycke fick prickiga paket, kanske får ni se vad som fanns i dem i hennes blogg... Jag hade faktiskt en prickig klänning också, så det var mycket prickigt idag! :)



Sammanfattningsvis, ett mysigt hem, en mysig tjej och en mysig dag!
Lycke: Tack för att jag fick komma på besök!


Kommentarer
Skrivet av: susanne

haloj ja förstår din "lycka" hos lycke hon har det så härligt hemma och hela hon är härlig!

2009-12-18 @ 06:30:01
Länk till blogg: http://supermamman.bloggagratis.se
Skrivet av: Lotten

Åhh vad avundsjuk jag bliir ;-) Synd att ni bor såå långt upp i landet.... jag skulle vilja träffa er båda två om jag fick chansen! Vad många fina bilder du har tagit i Lyckes hem. Det ser jättefint ut.. fyllt med skatter. Underbar lampa du fick av Lycke med!



Kraam Lotten

2009-12-18 @ 08:14:56
Länk till blogg: http://ornnastet.blogspot.com
Skrivet av: Sanna

Åhh va avundsjuk jag blir..vill oxå kunna besöka er alla goa bloggare..men tyvärr bor ni ju alla så himla långt bort..suck..men men man skall aldrig säga aldrig.. =)

Tusen tack för den fina presenten som kom idag, jag är superglad! =)

Ha en härlig helg gumman!

Kraaaaaam

Sanna

2009-12-18 @ 13:43:44
Länk till blogg: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/
Skrivet av: Lycke

Vad underbart fina dina bilder blev goa du!!!! Blir alldeles glad av att se dem jag :)

Tusen tack tillbaks till dig för det fina besöket - det får du gärna göra om!!! Här är vi lite förkylda och bäddar ner oss under filtar och ser fåniga program på tv :)



Kramhögar Lycke

2009-12-19 @ 17:25:27
Länk till blogg: http://till-vidas-ara.blogspot.com
Skrivet av: malin

Å så fint hon bor!

2009-12-22 @ 21:58:22
Länk till blogg: http://mildamalin.blogg.se/

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0