Härliga retro-mönster

I våra garderober i lägenheten sitter en jättefin gul 70-talstapet. Varje gång jag öppnar garderoben/städskåpet så blir jag lite glad! :)

Vår dammsugare är också gul så den passar fint in, men snart måste vi köpa en ny för den fungerar inte så bra...  Det här är det enda gula hörnet i vårt hem!





I min pappas hus (hans föräldrahem) sitter en urläcker tapet i källartrappen. Den har jag sett "miljontals" gånger under min uppväxt, men inte förrän förra sommaren lade jag verkligen märke till den och blev faktiskt  lite förälskad :) Hade inte tackat nej till en rulle av den.


Bilder: Privata




Ännu mer fina mönster hittade jag på Camilla Meijers hemsida, hon är en svensk textildesigner verksam i London och gör jättefina retroinspirerade tyger och tapeter. Kolla in! (Bilderna på sidan gick ej att kopiera så jag kan inte visa något smakprov här)

Nu ska jag faktisk ta och plocka fram det där gula monstret (katterna avskyr dammsugaren) så att vi får lite fint här hemma. Sen ska jag iväg och jobba!


Kommentarer
Skrivet av: Camilla

håller med om att tapeten var jättesnygg! :) Det är så roligt nu när de gamla härliga mönstrena börjar komma tillbaka så man kan gå på färgaffären och köpa nästan samma fägring som du har i garderoben! Städskåpet borde ju alltid vara riktigt muntert, så kanske man blir glad när man måste öppna det;)

2009-02-21 @ 15:21:08
Länk till blogg: http://rosahemmet.blogspot.com

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0