Kokeshi-dockor & loppis-shopping

Såhär dagen innan löning så kan man ju passa på att shoppa upp de sista slantarna från förra lönen :P
Jag har sett de underbart söta små kokeshi-dockorna i fönstret på en affär som säljer grejer från Kina, så jag gick in och köpte två små dockor där. Kineserna i affären blev väldigt glada när de hörde att jag kan tala lite mandarin!

När jag sedan gick in på Lagerhaus och fick se att de sålde liknande fast i större modell så var jag ju bara tvungen att köpa en "storasyster" til mina två små tjejer!



Jag hade också bestämt mig för att ta en liten loppis-tur, och på den första affären hittade jag en fin kristallljusstake för bara 25:- och två vaser i en härlig turkos färg!

Sedan bar det av till loppis nr.2, där jag många gånger spanat på en fin plåtburk i fönstret. Loppisen har varit stängd en längre tid då ägaren varit sjukskriven, och för några veckor sedan såg jag att hon öppnat igen. Då såg jag dock att burken inte var kvar i fönstret och antog att den var såld. Attans! Men idag när jag gick in så fick jag syn på den underbara burken med fjärilar och hon ville bara ha 50:- för den tillsammans med den lilla burken jag valt ut! Hon sa att burken är så gammal som 1930-tal, och på locket finns en text som avslöjar att den kommer från Svea Chokladfabrik i Norrköping.  Visst är de vackra, de gamla skavda burkarna?



En riktigt lyckad shoppingrunda blev det, med många fina fynd!! 




Bilder: Privata





Kommentarer
Skrivet av: jessi

Vad fint!!!!!



jag har också den runda ljusturkosa burken, en favorit!

2009-02-28 @ 08:08:11
Länk till blogg: http://lyckoljus.blogg.se/

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0