Tapetprover & misslyckat projekt

Igår fick jag hem ett roligt paket på Posten, nämligen mina tapetprover från Måleributiken! Det var härligt att packa upp dessa vackra skapelser! Det bästa är att tapetproverna är så stora (hela 1 m. höga!) att man kan göra massa kul av dem.


En annan grej som hände igår, var att jag äntligen kom till skott med ett projekt jag haft i huvudet hur länge som helst. Nämligen att klä in en tråkig lampskärm med lite fina sidenband. Jag gick till sybehörsaffären och hittade några fina band och satte sedan ivrigt igång. Jag hade bara textillim "för grova textilier" hemma, men tänkte att det nog skulle funka bra. Det gjorde det inte! Först så trodde jag att limmet inte skulle synas när det väl fått torka,men nu har det ju gått mer än ett dygn och det ser ut såhär:



Någon som har något tips på vad jag kan göra av den gräsliga skapelsen... som i mitt tycke skulle varit riktigt tjusig utan de äckliga limresterna! (Dessutom tappade jag den där fransen i knät så att vissa av fransarna klibbade ihop sig av limmet OCH jag fick segt textillim som inte gick att få bort på min alldeles nya kjol!! Som sagt: Misslyckat projekt)

Bilder:
Privata


  

Kommentarer
Skrivet av: pethra

vad synd att limmmet syns, för idén och kompositionen är ju helt underbar! väldigt fina färger ihop.

2009-02-26 @ 08:16:44
Länk till blogg: http://inredningsbloggen.blogg.se/
Skrivet av: Sanna

Dekorera ovanpå banden med tex ett annat dekorband, paljetter, knappar, pärlor eller liknande.. Kan funka eller vad tror du? =)

Kraaam

Sanna

2009-06-09 @ 12:46:19
Länk till blogg: http://krimskramsan.bloggagratis.se/

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0