Havs- & rosendoftande vindar...

...det är ett av mina starkaste minnen från trippen till vackra Ven.  Det är ca. 3 veckor sedan jag var där - tillsammans med min bror, och det var första gången jag besökte denna ö - efter att ha bott här i nordvästra Skåne i nästan 8 år! Nu kommer det med all säkerhet att bli minst ett besök varje sommar!  

Dagen vi var där var solig & varm, helt perfekt väder för att cykla runt och upptäcka den lilla ön. Vi besökte Tycho Brahe-minnena, åt smaskig salladslunch på den vegetariska restaurangen Pumpans café, & tittade in på Cassiopeia trädgårdsgalleri med underbar keramik av Anna Molin. Jag köpte ett av hennes fina blomsterhjärtan. Sedan cyklade vi till Kulturhuset där de hade en utställning med lappteknik, vidare till Kyrkbackens hamn där vi tog lite svalkande att dricka på Hamnkrogen.  Sedan tillbaka upp för den branta backen & en snabb titt på den vackra S:t Ibbs kyrka innan vi cyklade tillbaka mot färjelägetlängs strandvägen.

Det var så underbart att cykla i den havs- och rosendoftande vinden - en helt idyllisk plats! Ja, ni förstår nog bättre när ni tittar på bilderna, så här kommer de: (det blev några...)








Jag vet inte om jag behöver säga det - men jag säger det ändå: Åk till Ven! :)

Kommentarer
Skrivet av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥

Oj vad en massa fina bilder :) Ven vill jag absolut besöka, förr eller senare!

2009-07-26 @ 02:06:03
Länk till blogg: http://stjernfalls.blogg.se/
Skrivet av: jess

Det ska jag, såå fina foton du tagit! Vad har du för kamera? jag håller på o letar efter en ny.



Ja Stockholm är inte så långt från E-tuna, med bil tar det till innerstan 1 timme, o 45 min till kungens kurva. Med tåg tar det innerstan också 1 timme o med snabbtåget tar det bara 45 min till innerstan! det kanske var länge sen du åkte tåget här för nuförtiden är det oftast nya tåg dubbeldäckare som åker.



Ha de så gott o det är så roligt att du är tillbaka igen med alla fina foton på bloggen!

2009-07-26 @ 08:15:30
Länk till blogg: http://lyckoljus.blogg.se/

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0