Nya färgglada köksting

Nu har jag legat med influensa i nästan en vecka, och börjar bli minst sagt trött på det! Jag är glad att jag nu är pigg nog att vara uppe (även om jag inte orkar med några större projekt) - men jag har tappat rösten så jag kommer nog inte att kunna jobba på några dagar...  Kul att kunna blogga igen, jag visar här några nya saker till mitt älskade kök som tillkommit under semestern.


bild 1& 6 ser ni de underbara grytlapparna som jag vann när den norska bloggaren StinaBallerina hade en "trekning" - hon hade virkat 9 par urläckra grytlappar (kolla på dem här) som hon lottade ut till sina besökare & jag hade turen att bli vinnare!!  Oj, så glad jag blev!
Bild 2 visar min stadigt växande Arizona iste-flasksamling. 6 olika har jag nu. Men det finns nog några till att finna...
Bild 3, 7 & 8 är servetter inköpta på Tiger i Helsingör.  PS: Jag är servettoman! :P
Bild 4 visar en plåtskylt i härligt retrostuk som vi köpte på marknaden i min "hemby" när vi var där. Älsklingen älskar Coca Cola & jag gillade stuket - så det var ett bra köp :) Fanns fler som var ännu finare (Kolla tex .på den här), men de var större i storleken och jag tyckte denna skulle vara lättare att placera.
Bild 5 är en kalanchöe som blommar om med riktigt stora & fina blommor som liknar lotusar i formen!
Bild 9 är en liten virkad handduk från loppisbesöket jag gjorde innan semestern. Nedan en virkad duk från samma loppis, och min fina 50-talskruka som jag köpt på loppis för flera år sedanmed ännu en återblommande kalanchöe.




Se fler detaljbilder från mitt älskade kök här!

I kommande inlägg ska jag bland annat visa:
Semesterbilder från Ven, Nimis & Norrbotten, presenterna jag fick av älskling till vår 8-årsdag & fler retro-textilier.

Ha det bra så länge & ta hand om er kära vänner & bloggvänner & andra läsare!


Kommentarer
Skrivet av: Ann-Louise

Ha, ha så du blir nyfiken på vad jag spanar på som passar dig! Brickan var blå/turkos plåt stil typ IRA med blommor på. Tog aldrig upp den och kollade utan bara registrerade!



Hoppas du snart blir fri från din influensa. Trist vara sjuk på sommaren.



Ett tips i all välmening. Virkade dukar har en avig och rät sida. Det ser ut som om du har den blå duken med avigan uppåt...om jag ser rätt?? Vänd på den så ska du se en flätad kant i yttervarvet.

Detta har min mamma lärt mig och nu ser jag efter om sånt hela tiden...på ont och gott!!



Stor kram

2009-07-22 @ 20:33:51
Länk till blogg: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Skrivet av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥

Det ser ut att vara jättefint i ditt kök :D Underbara detaljer!

2009-07-22 @ 22:20:17
Länk till blogg: http://stjernfalls.blogg.se/
Skrivet av: Tant Grön

Din stackare! Hoppas att det inte för fint väder hos dig då :-)



Vilka fina bilder, härliga färger.

2009-07-23 @ 00:08:32
Länk till blogg: http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se/
Skrivet av: Sanna

Helt underbar färgskala, som en söt karamell som man vill suga länge på =) hihi..

Bara älskar dina fynd!

Kraaaaam

Sanna

2009-07-23 @ 07:29:50
Länk till blogg: http://krimskramsan.bloggagratis.se/
Skrivet av: Zizzie

Usch vad jobbigt. Krya på dig!

Kul med alla nya sakerna till köket, servetterna var jättecoola :)

2009-07-23 @ 13:23:00
Länk till blogg: http://zizzie.blogg.se/
Skrivet av: jess

Vad bra att du är bättre nu, aldrig kul med influensa. hoppas du kryar på dig helt snart!



allt nytt hos dig skulle jag gärna ha hemma hos mig med!!! har ej varit på så många loppis i sommar, måste ta igen i helgen!



kramisar

2009-07-23 @ 19:10:05
Länk till blogg: http://lyckoljus.blogg.se/
Skrivet av: Line

Hittade hit via Katta (rost o rosor)......så glad jag blev!!!! Gillar verkligen dina fina färgglada inlägg.

TACK FÖR INSPIRATIONEN =)



KRAM Line

2009-07-24 @ 00:30:43
Länk till blogg: http://www.lineslycka.blogspot.com
Skrivet av: Lycke

Vilka underbara grejer!!!! Var är det du bor nu!?! Jag blir ju helt ha-galen här...har lite brådis nu, men kikar in igen senare..kul du lände igen dig i shoppomaniac-beteendet, hehe...men kanske inte så nyttigt, mvhahahaha...

i ska snart på en semestertripp nedåt södra Sverige..Jönköping och skåne (österlen) ska vi till..har du några tips på fantastiska loppisar eller andra kanonställen så tar jag tacksamt emot..



Kramar Lycke

2009-07-24 @ 12:13:23
Länk till blogg: http://till-vidas-ara.bloggagratis.se
Skrivet av: jessi

Det verkar finnas så mkt bra affärer där du bor, har lust att komma ditåt o låta dig visa mig omkring i dina favoritbutiker någongång!



nu har jag fått min kamera o är helt kär i den!!! testat ta bilder o såå mkt bättre än jag någonsin kunnat drömma så här ska det fotas massor. lägger ut nya bilder imorgon!



kram

2009-07-26 @ 21:22:32
Länk till blogg: http://lyckoljus.blogg.se/
Skrivet av: jessi

Det verkar finnas så mkt bra affärer där du bor, har lust att komma ditåt o låta dig visa mig omkring i dina favoritbutiker någongång!



nu har jag fått min kamera o är helt kär i den!!! testat ta bilder o såå mkt bättre än jag någonsin kunnat drömma så här ska det fotas massor. lägger ut nya bilder imorgon!



kram

2009-07-26 @ 21:22:32
Länk till blogg: http://lyckoljus.blogg.se/
Skrivet av: Jockiboi

Hej hej

Hoppas inte joakim berg misstycker att vi länkar hans blogg.

Men han funderar på att sluta blogga pga av massor dödshot han fått via sin mail pga av ett inlägg om fragbite.

Så om du gillar hans blogg få honom fortsätta blogga för vet många som älskar läsa hans blogg och han har lyckats få Östergötlands största blogg och vi tycker alla har rätt att få blogga utan att bli hotade / Linköping

2009-08-31 @ 13:48:38
Länk till blogg: http://jockiboi.blogg.se/

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0