Chockrosa balkong!

Igår piffade jag upp balkonen med en chockrosa vaxduk med vita prickar från Rusta & fina fejk-pelargoner i samma färg från Åhléns. Möblerna köptes på Jysk för några år sedan och så har vi en grön nålfiltsmatta för skönare golv (som vi fått av älsklings snälla föräldrar)...

 
  


Gillar såklart levande blommor mer än plastblommor, men på min balkong brukar de inte vara levande särkilt länge, eftersom de har ett utsatt läge. Solen gassar på hela dagen så att de torkar ut om man inte vattnar varje dag, ibland spöregnar det så att blommorna dränks & sedan är det ju mycket avgaser här i stan.

Den engelska pelargonen som slutat blomma, har iaf fått flytta ut - så hoppas jag att den trivs med mycket sol & frisk luft och börjar blomma igen!  Se hur fin den var när den blommade!

Vad tycks om vår chockrosa balkong?

Vill också tipsa alla bloggare & inredingsintresserade läsare om Inredningsbloggar där man kan posta inlägg & länka till sin egen blogg. Alla inredningsbloggar samlade på ett ställe!  (Jag postade mitt första inlägg där idag)

Kommentarer
Skrivet av: Skönt Hemma

Supernajsit! Så fräscht och somrigt med rosa.

Länka ditt bästa blogginlägg i min blogg och du kan få vara med i ett inlägg. Kika gärna :)

2009-05-21 @ 21:05:48
Länk till blogg: http://skonthemma.blogg.se/
Skrivet av: Josefine

Så härligt med rosa!

2009-05-21 @ 21:07:20
Länk till blogg: http://blaeld.blogg.se/
Skrivet av: jessi

vilken underbar balkong du har! jag här så fascinerad av allt fint du och andra hittar på Rusta, jag hittar aldrig något mer än shampoo o godis.. hihii..



Jag tycker färgerna är helt underbara som du valt till balkongen, sommrigt o glatt!



kram

2009-05-22 @ 09:08:00
Länk till blogg: http://www.lyckoljus.blogg.
Skrivet av: Anonym

Vilken jättemysig balkong du har! Men jag tycker verkligen att du ska ge de levande blommorna en chans. Det är värt att vattna varje dag för att få en prunkande, blommande balkong, jag lovar! Jag fyller min balkong varje sommar, och det kan ta sin lilla tid att vattna allt, men det är så ljuvligt med alla dessa blomster.

2009-05-23 @ 17:15:08
Skrivet av: Anne-Cathrine

Det var jag som kommenterade ovan men glömde skriva i vem det var!

2009-05-23 @ 19:31:51

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0