Jean-Michel Jarre

... är en fransk kompositör som gör fantastisk (elektronisk) musik. Igår fick jag uppleva hans magiska ljud- & ljusshow live på Malmö Arena. En upplevelse!

Att fånga de häftiga ljuseffekterna på bild var inte det lättaste, så ni får hålla till godo med det som fastnade i kameran.  Som ni förstår var ljuset mycket snyggare i verkligheten!



  
  
  
  



Den allra häftigaste effekten var när han "spelade på ljustrålarna" vilket syns på den sista bilden (se hur det såg ut här: Youtube)... Det kändes verkligen som att ljudet kom ifrån strålarna!

Kolla även in hans hemsida & blogg samt fler youtube-klipp från konserten i Malmö.

Annars har jag i helgen hunnit med att sy lite kuddar, fota syrener och andra fina vårtecken mm. så nu har jag massor av bilder att visa. Håll utkik! :)

Ikväll blir det att mysa med tidningar och TV, fick hem Sköna Hem & IKEA family live och på TV är det Desperate Housewifes. Ha en skön kväll allihopa!

Kram



Kommentarer
Skrivet av: Anne-Cathrine

Lyckliga du som fick uppleva detta! Oj, oj, oj vad avis jag är!! Jag hade ingen aning om att han skulle komma till Malmö. Jag har gillat honom sedan hans skiva Oxygene kom ut på 70-talet.

Vilka häftiga bilder! Det måste ha varit en ordentlig upplevelse!!

2009-05-12 @ 20:59:27
Skrivet av: Anonym

tack så mkt :D

2009-05-12 @ 21:13:54
Länk till blogg: http://josephinesofia.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

va snällt sagt av dig :)

2009-05-12 @ 21:21:10
Länk till blogg: http://josephinesofia.blogg.se/
Skrivet av: Nanna

OJ! VAD SNYGGT!! Måste verkligen ha varit vackert att uppleva. Som att måla och spela med ljusfärger. Läckert. Kram! :)

2009-05-12 @ 21:28:03
Skrivet av: jessi

häftig upplevelse både ljus o musik!



ser framemot bilder av kuddarna!



kram

2009-05-12 @ 22:21:17
Länk till blogg: http://lyckoljus.blogg.se/
Skrivet av: malin

Jag lyssnade på synth på 80-talet, däribland Jean-Michel Jarre, och jag kommer ihåg att dom visade en konsert med honom på tv, där han bland annat spelade på laserstrålarna. Bra minne!

2009-11-19 @ 17:01:52
Länk till blogg: http://mildamalin.blogg.se/

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0