Jag fick en...

bloggutmaning från norska bloggerskan Frk. Maya. Här kommer mina svar på frågorna som cirkulerar i Blogglandia just nu: (frågorna översatta från norska till svenska av mig) 

Skriv tre saker som du kommer ihåg som om det vore igår:

Min 30-årsdag för snart ett år sedan som nog är den bästa dagen jag haft i mitt liv! Jag & älsklingen var i den underbara staden Barcelona och vi besökte Picassomuseet, åt god mat, promenerade i staden, tittade på Gaudís fantastiska arkitektur osv. Verkligen ett minne för livet!

Dagen då min älskling tog min hand för första gången. Sedan dess är han en mycket stor del av mitt liv, och har en mycket stor plats i mitt hjärta!

♥ Dagen då jag fick veta att jag vunnit ett tecknarstipendium på 25000 kronor, det var en stor lyckodag -men inte för pengarnas skull! Jag fick nypa mig i armen några gånger den dagen för att inse att jag inte drömde...


Skriv tre saker du ogillar:

:( Djurplågeri av alla slag
:( Världens orättvisor
:( Snobberi & slöseri


Skriv tre saker du gillar:

♥ Att skapa; teckna, måla, sy, pyssla, inreda osv.
♥ Färg! På det mesta. Även i tub. :) Turkost, lila, cerise, rosa, gult, grönt... Klara, friska färger i massor!
♥ Att läsa och inspireras alla underbara bloggar (se min blogglista)

(och självklart min älskling, våra katter, min familj och mina vänner- men behöver jag säga det?) :P


Skriv tre bloggar du besöker dagligen:

Oj, det är långt mer än tre de flesta dagarna, så nu blir det svårt att välja... Det får bli Lyckoljus (Jessi), Nästet (Lotten) och Krimskramsan (Sanna)


Skriv tre låtar du lyssnar mycket på nuförtiden:

Det var också svårt att välja, det finns ju så många...

♥ Coldplay - Viva la Vida (och alla deras andra låtar!)
♥ Laleh - Snö -(den är såå vacker!)
♥ Niva - I don´t know (min bror, lyssna här och här.)


Skriv tre TV-program som du följer:


♥ Grey´s Anatomy
♥ True Blood
♥ Idol
-och några till... Jag är ett TV-freak! Borde nog köpa en sån här: (och tapeten på bilden vore inte heller helt fel!)


Bild: SammyRose. Man kan beställa postern i hennes butik!

Skriv tre bloggvänner som du vill skicka detta vidare till:

Jessi (Lyckoljus)
Sanna (Krimskramsan)
Lycke (Till-vidas-ara)

Hoppas att ni vill anta utmaningen. Kram!




Kommentarer
Skrivet av: minmill

Gøy å lese litt om deg. Kikket også litt her inne siden det er en stund siden jeg var innom hos deg. Jeg synes du er så kreativ og fargerik i dine prosjekter. Likte dem lampeskjermen du hadde trukket opp. Mmmm. Takker veldig mye for dine søte kommentarer på min blogg. Jeg prøver å rekke rundt til alle så fort jeg kan, men det er jammen ikke alltid like lett. Hvis jeg hadde hatt to sett med armer og to hoder kunne det gått greit, men det har jeg ikke.



Ønsker deg en fin dag. Klem Minmill

2009-11-23 @ 09:40:29
Länk till blogg: http://minmill.blogspot.com
Skrivet av: jessi

Absolut att jag ska! Gör den när kommer hem efter jobbet! Roligt att du valde mig. Jag kollar ju i din blogg varje dag med!

Ja Barcelona är helt underbart, älskar arktiekturen, Gaudi är en mästare!!!



KRAM

2009-11-23 @ 11:07:08
Länk till blogg: http://lyckoljus.blogg.se/
Skrivet av: Lotten

Vad kul att få läsa lite mer om dig;-) Extra kul att se att du är inne nästan varje dag på min blogg....



Kraam

2009-11-23 @ 15:21:36
Länk till blogg: http://ornnastet.blogspot.com
Skrivet av: Lotten

Vad kul att du gillade mina bidrag till IKEA... Visst behövs det mer färg ;-)

Det var faktiskt IKEA som hörde av sig och frågade om jag ville vara med.... Men hur de hittade mig har jag ingen aning om?

2009-11-23 @ 16:12:35
Länk till blogg: http://ornnastet.blogspot.com
Skrivet av: Lycke

Härligt inlägg!!!!!! Ja, jag tackar nog ja till detta:) Tycker det är en fin utmaning, så jag ska se vad jag kan hitta på, hihi...! Ja, visst var det härliga julpumlor!!! På Myrorna är de äckligt dyra - men återvinningen håller måttet som vanligt!!!

Du kan få färgnumret om du vill sen...färgen på stolen - är supernöjd med den...måste börja katalogisera de färger man använder tror jag, hihi...



Kramhögar Lycke

2009-11-23 @ 21:27:58
Länk till blogg: http://till-vidas-ara.blogspot.com

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0