Mina samlingar -Del 2- Burkar

 
Burkar har man alltid användning av. Till te (man kan nog säga att jag samlar på te också, har jättemånga sorter!), till kakor, till småprylar, osv. I den stora Svea Choklad-burken förvarar jag tex. värmeljus. I den stora IRA-burken ligger lite pennor och kom ihåg-lappar, kvitton o annat tjafs som gärna annars ligger o skräpar framme i köket.  Den vita IKEA-burken passar perfekt till riskakor. Ja, burkar kan man helt enkelt inte få för många av.

Jag hade massor med fler teburkar tidigare, men vid en flytt så fick vi för oss att ge bort alla och sedan skaffa enhetliga vita porslinsburkar. Men hallå, jag gillar ju inte ens enhetligt! Jaja, jag sparade i alla fall den svarta gamla Kina-burken som jag fått av farmor, och en av de svarta från England (jag hade 4 innan, dumma mig!) IRA-burkar har jag köpt på Tradera och loppis, den fina Svea-burken gav jag 60:- för på en loppis, och har sedan sett att den gått för över 400:- på Tradera, så det kan man ju kalla ett fynd! :) Den fina kinesiska turkosa lilla teburken har jag fått i ett swap av Sanna. Kusmi-burkarna är jag väldigt kär i, den senaste köpte vi i Helsingör i fredags och den innehåller underbart väldoftande- och smakande violte! De andra (förutom de små) har jag fått i julklapp av min söta älskling, och han har sagt att jag ska få en burk varje jul... :) Spännande att se vad jag får för sort i år!

PS: Missa inte NYTT i ART-gallerry!


Kommentarer
Skrivet av: Lycke

ÅÅÅÅåååååh, jag älskar din burksamling kära du!!!!! Samlar ju också på burkar och ska se till att "samla" ihop dem endera dagen nu och berätta för dig, kul, kul!!! Har någon IRA-burk jag med, men de där två - den blå och gröna - är ju för underbara och dem har jag inte - VILL HA VILL HA!!!

Visst är det härligt med samlingar - och tänk ändå vad de kan bli värda förr eller senare!

Hade precis skrivit klart ett nytt inlägg när jag fick din kommentar - kika in på min "nya" vaxduk, så ser du också någon av mina burkar..!



Kramisar Lycke

2009-10-13 @ 21:54:01
Länk till blogg: http://till-vidas-ara.blogspot.com
Skrivet av: Anne-Cathrine

Jag tror minsann att vi samlar på samma sorts saker!! Jag har också en passion för burkar, och har en diger samling, men jag gjorde precis som du en gång när jag flyttade, skrotade en hel massa fina burkar eftersom jag var rätt trött på dem just då i flyttartagen. Numera vill jag inte ens tänka på vilka fina burkar jag gjorde av med då, men det har jag så klart gottgjort genom att köpa nya!

2009-10-13 @ 23:03:40
Skrivet av: jessi

Jag vill ha allt som du har, alla burkar o servetter!!! har visserligen många som du har men vill ha mer... hihiii... Vi har så galet lik smak, vi borde shoppa tillsammans! Vore säkert så roligt att ha någon som gillar exakt det man själv gillar! när du kommer till Sthlm, ska vi fika på söder så kan jag visa dig några toppenbra butiker? Om du har tid? KRAM!

2009-10-14 @ 13:02:53
Länk till blogg: http://lyckoljus.blogg.se/
Skrivet av: Jessica

Åh det gör inget, något så fint är alltid värt att vänta på =) Fick bilden idag, tack så jätte mycket! =) Kram!

2009-10-14 @ 17:45:21
Länk till blogg: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0