Helsingör-shopping

Det är mycket roligare att shoppa kläder i Danmark än i Sverige, tycker jag. Jag gillar den danska avslappnade, lite hippie-aktiga stilen. Mycket färg och mönster, gärna lager-på-lager, snörkängor och gummistövlar och fina strumpbyxor, väskor och sjalar kännetecknar den danska klädstilen.  Helsingör är en liten liten stad, men där finns ändå små guldkorn när man är ute efter kläder. NoaNoa och fEmail är två av mina favoritbutiker.



Jag är såå nöjd med de brons/silverfärgade snörkängorna som jag köpte på Fötex (Danmarks motsvarighet till Ica Maxi, typ). Tänk att man kunde hitta såna häftiga skor där, och till ett riktigt bra pris!!  Funderar dock på att byta ut snörena till något mer färgglatt... kanske lila?

På NoaNoa köpte jag en mörkgul långärmad top, ett silverkulehalsband och den fina stickade lilla väskan. Hos fEmail fanns tunikan (av märket Object) med ett alldels underbart blommönster  och en mörkturkos långärmad top.  I fortsättningen ska jag handla mer kläder i Danmark, även om det blir lite dyrare med tanke på
kronans dåliga kurs just nu...

Kommentarer
Skrivet av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥

Åh vad fint :) Vilken tur du har som bor så nära och kan åka över. Jag bor ju nära Köpenhamn fast jag har bara varit där en gång sedan jag flyttade hit. Fast det gör inget, Malmö är ju en fin stad det med, hihi. Men alltid bra att möjligheten finns... Om man skulle bli uttråkad och vilja se något nytt.



Hoppas du haft en fin start på den nya veckan!



Kram Viktoria

2010-01-18 @ 21:27:52
Länk till blogg: http://stjernfalls.blogg.se/
Skrivet av: Lotten

Åhh den blommiga tunikan var ju helt underbar! Vad härligt det måste vara att bo såå nära...

2010-01-18 @ 21:51:18
Länk till blogg: http://ornnastet.blogspot.com
Skrivet av: Anne-Cathrine

Vilka härliga köp du har gjort! Fötex är en rolig butik. Där kan man hitta mycket kul till bra priser. Hittade själv ett par finfina blåprickiga gummistövlar där för några år sedan som jag är jättenöjd med!

2010-01-18 @ 22:55:16
Skrivet av: jpsk

Fina färger du fångat i bilderna. Speciellt stövel-bilden. All kärlek till dig.

2010-01-19 @ 08:57:38
Skrivet av: Elin

Vilka snygga kläder! Nu blir jag också sugen på att shoppa! fEmail det har jag aldrig hört innan. Tack för tipset.

Mvh Elin.

2010-01-19 @ 13:47:00
Länk till blogg: http://elinsvra.blogspot.com
Skrivet av: Banana

Den där danska stilen lät väldigt intressant och trevlig. Fina skor, verkligen, verkligen fina.

2010-01-19 @ 16:46:57
Länk till blogg: http://annabanan.blogg.se/
Skrivet av: Sanna

Oj va mycket läckert du hittat gumman! Lila skosnören låter kanon enligt mig =)

SV: Ja det skall bli mysigt att få hem Sotis, han är en superkelig katt som jag tror kommer passa in i mitt sköna kattgäng =)

Tusen tack för paketet med dom fina sakerna som dök in idag! Dom syns i bloggen ;) hihi..

Kraaaaaam

Sanna

2010-01-19 @ 19:13:34
Länk till blogg: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/
Skrivet av: Nanna

Suck...saknar H-ör nu ju. ;)Vilka fynd du har gjort! Längtar tills vårsolen tittar fram och man kan gå och strosa i alla de fina butikerna.

Kramis!

2010-01-19 @ 21:33:58

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0