Nytt år & året som gick

Ett nytt år med nya möjligheter! För mig känns det som att det nya året ger en möjlighet att börja på "ny kula" och för mig kommer det bland annat att innebära några nyheter här på bloggen. Den 6/1 firar jag dessutom ett år som bloggare och då kommer det finnas en överraskning, håll utkik!

Jag börjar dock det nya bloggåret med en summering av året som gick...

I januari visade jag mitt vardagsrum i vinterskrud...




I februari köpte vi nya köksmöbler och satte upp min Kartell-lampa. Tulpanfrossan började ta fart.

 

I vardagsrummet såg det ut så här:




I mars besökte vi pappa och firade hans 50-årsdag.



Hemma i Skåne fanns ingen snö, men däremot snödroppar!



Köket gick i rosa och vardagsrummet i turkost...

 


I april köpte jag lila Converse. Vi tog många vårpromenader och tittade på alla vackra blommor.



 

Köket påskpyntades med påskris och gula gardiner.



I vardagsrummet var det vårgrönt.




I maj köpte jag en mormorsrutepläd på Tradera och inredde i prinsesstårtefärger.

 
 

Jag gjorde några nya babes...




I juni vann jag en fin poster av PinkFriday

 
(Bild: PinkFriday)

...och pärlpysslade med mina vänner...


                                                                             
Firade midsommar såklart...

 


I juli firade jag & älskling att det var 8 år sedan vi blev ett par!



Jag köpte en Solig-elefant & hängde en hel del på Tradera (där jag spanade efter fina retrotyger)...

   


I augusti gick vi på bröllop och brudparet fick en tavla av mig.

 

Jag vann en virkad kudde av bloggaren Mrs.B and Co.

 som trivdes mycket bra i vår soffa...




I september hängde jag upp grytlappar och nya Tradera-fyndade gardiner i köket.

 

I vardagsrummet mixade jag cerist med blått

 

Jag gick en kurs i illustration...

 


I oktober åkte jag till Helsingör två gånger pch köpte massa färgglada servetter och kort på Tiger. Det var också första gången ni fick se hur jag ser ut...

 

Jag startade bloggutmaningen "mina samlingar" som spred sig i bloggvärlden.

 

I november startade jag nästa bloggutmaning "8 bilder" som spred sig ännu mer!


Vi fick de fina 70-talstäckena av älsklingens föräldrar och jag gjorde om en gammal lampskärm.

 

Sedan var det dags att dricka glögg och julpynta...



I december fyllde jag 31 och var sjuk på min födelsedag.



Åkte till Stockholm och Luleå och träffade två av mina bloggvänner, Jessi och Lycke.



Årets avslutades med mysigt julfirande...



Gott Nytt 2010, eller God fortsättning ska man väl säga vid det här laget...



Kommentarer
Skrivet av: Lotten

Vilken härlig summering av ditt härliga bloggår! Ser med spänning fram emot den 6 januari.... Gott Nytt År!



Kram Lotten

2010-01-02 @ 22:19:09
Länk till blogg: http://ornnastet.blogspot.com
Skrivet av: Katarina

Vilket härligt år och detta kommer bli minst lika bra

2010-01-02 @ 23:00:02
Länk till blogg: http://www.misskatka.blogspot.com
Skrivet av: Zizzie

Vilken härligt färgglad sammanfattning av året som gått! :)

2010-01-02 @ 23:58:37
Länk till blogg: http://zizzie.blogg.se/
Skrivet av: Solrosa

Godt nyttår til deg også! For en fin oppsumering av året! Inspirerende å se hvordan du fyller hjemmet ditt med farger og hvordan du endrer det i løpet av året! Ønsker deg et riktig godt nyttår!



Solrosa

2010-01-03 @ 13:52:14
Länk till blogg: http://solrosa-solrosa.blogspot.com/
Skrivet av: Re-dizain

kul med årssummering...kanske skall jag hoppa på iden nästa år:)

God fortsättning

2010-01-03 @ 16:54:34
Länk till blogg: http://re-dizain.blogspot.com
Skrivet av: sofia

Vilket färgglatt år. Hoppas 2010 blir minst lika sprudlande. Nu fick jag dessutom syn på dina babes, tar du beställningar?



Ha ett riktigt skönt 2010 och fortsätt precis som du gör, för då blir jag glad!



Massa kramar Fia



ps. din ettårsdag för bloggen är samma datum som jag och min sambo firar två år.



2010-01-03 @ 18:30:20
Länk till blogg: http://fiazoo.blogg.se/
Skrivet av: Lilla Fröken

God fortsättning. Ditt hem har så vackra färger.

2010-01-04 @ 08:06:00
Länk till blogg: http://ellikaramelli.blogg.se/
Skrivet av: sofia

Jag får hålla ut lite tills de kommit i tryck, har ändå världens beslutsångest så kommer nog nöja mig med någon du redan gjort. Jag ser ju redan nu att smakproven på bilden är hur fina som helst.



Kram kram!

2010-01-04 @ 11:11:42
Länk till blogg: http://fiazoo.blogg.se/
Skrivet av: malin

Ser ut som du hade ett bra år! Fint år, om inte annat! Grattis i förskott på ettårsdagen, och gott nytt år!

2010-01-04 @ 15:42:56
Länk till blogg: http://mildamalin.blogg.se/
Skrivet av: Frk Fosli

Ah, for en fin oppsummering :)

Jeg drømmer meg bort i skjønne farger og i det vakre hjemmet ditt! Magisk!



Og så er jeg HELT FORELSKET i illustrasjonene til Catalina Estrada! TENK å være så dyktig!! Sukk... :)



Ha en fin kveld!

2010-01-05 @ 20:13:19
Länk till blogg: http://frkfosli.blogspot.com

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0