Ut med julen - in med våren!

Nu börjar det bli hög tid att göra sig av med alla julsaker. Det är mysigt med julsaker, men visst tröttnar man ganska fort? 

Idag plockade jag ner de röda gardinerna i köket och ersatte med de härligt våriga blå-turkosa blommiga som jag fyndade på Tradera för några månader sedan. Tröttnar jag på dem så har jag fler Tradera-fynd att välja på, vilket påminner mig om att jag inte bloggat om de senaste fynden...

 

Möblerade också om lite på de små hyllorna över bordet. Den nya teburken och de fina matryoschkorna (som egentligen är julgranshängen) som jag fick i present av Jessi måste ju få "hederplatser". Fina servetter från Lagerhaus, de har också brödburkar i samma modell som min. Övrigt är loppisfynd (förutom orkidén  och ramarna).

Jag bytte ut rött, cerise och orange ljus mot cerise, grönt och turkost & genast infann sig en vårkänsla! Min amaryllis bestämde sig för att börja blomma lagom efter jul och nyår, men det gör ju inget eftersom den är så fin... (sorten heter Apple Blossom och är min favorit!)

 


Hoppas ni tyckte om gästbloggen VegoTrix, den återkommer snart igen... Men först ska jag fira mitt 1 års-bloggjubileum imorgon. Missa inte det!  


Kommentarer
Skrivet av: Lotten

Vilket härligt vårigt kök du har! Åhh vad spännande det låter med 1-års jubileum..... ser fram emot och få se vad du hittar på ;-)



Kram

2010-01-05 @ 17:43:14
Länk till blogg: http://ornnastet.blogspot.com
Skrivet av: christine

er det ikke herlig å rydde vekk julen og finne frem våren? ser det er mange bloggere som gjør det nå for tiden :D skal bli fint med litt herlige&friske farger nå fremover :D

2010-01-10 @ 14:27:16
Länk till blogg: http://gunhipswollenlip.blogspot.com

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0