Beautiful blogger

Minh som driver den härliga inredningsbutiken Minh och den vackra och inspirerande bloggen med samma namn, har nominerat mig i Beautiful Blogger Award! Snacka om att jag blev lycklig över denna fina utmärkelse! 




I utmärkelsen ingår att nominera sju andra bloggar och skriva sju intressanta fakta om sig själv. Det är inte lätt att välja bland alla vackra favoritbloggar! För att göra det lite lättare för mig så har jag bara valt bland svenska bloggar. 

Mina nomineringar är:

Till-Vidas-Ara - en blogg full av kreativitet, vardagsskönhet, fina loppisfynd och funderingar 
Lyckoljus - en härligt positiv blogg med vackra inredningsbilder, reseskildringar, dikter och konst
Milda Malin - en fantastiskt duktig konstnär och pysslare som inspirerar och väcker skaparlust
Nästet - en blogg full av färgglädje och med massor av kreativa projekt att inspireras av
Fiazoo - ett av de vackraste hemmen jag sett, inspirerad av djur och natur och såklart med massor av färg!
Rosa hemmet - färg, färg, färg, massor av pysseltips och läckra inredningsidéer! En riktig pysseldrottning.
Pink Friday - ännu en pysseldrottning, med massor av idéer att bli glad och inspirerad av

Bara så ni vet så är ni många härliga bloggare som inte fick plats på listan denna gång, jag hoppas att ni vet vilka ni är! (kolla i min blogroll :))


Och så var det sju intressanta fakta om mig, låt se....

1. jag kommer från en trespråkig familj med en svensk-tornedalsk pappa och finsk-tornedalsk mamma, språken jag växt upp med är alltså svenska, meän kieli och finska.  
2. jag fascineras mycket av språk i allmänhet och har tex. studerat kinesiska vid Lunds universitet men har aldrig varit i Kina! 
3. jag ser skönhet överallt jag går, där någon ser en spricka i betongen så ser jag något vackert  och inspirerande :)
4. jag är en samlare, och kan inte låta bli att samla på vackra saker.
5. jag klär mig oftast i kjol eller klänning och lämnar nästan aldrig hemmet utan en sjal kring halsen (även när det är sommar).
6. jag är vegetarian och äter helst inget som kommer från djurriket, har varit vegan men pga. mina allergier så äter jag ägg ibland för att få i mig allt jag behöver. jag bär aldrig skinn och köper inte djurtestad kosmetika.
7. jag mår som bäst när jag lyckas inspirera andra till att skapa, och såklart när jag själv skapar.


Regler i Beautiful blogger award:

  • Thank the person who nominated you for this award.
  • Copy the award and place it on your blog.
  • Link to the person who nominated you for this award.
  • Tell us seven interesting things about yourself.
  • Nominate seven bloggers.
  • Post links to the seven bloggers you nominate.
  • Och så en liten mosaik av några "gamla" bilder från min blogg:



    Lots of LOVE, L.O.V.E.
    /e







    Kommentarer
    Skrivet av: Martina

    altid kul med uppskattning!!

    Ha en trevlig helg

    2010-06-04 @ 17:14:20
    Länk till blogg: http://formoteket.blogg.se/
    Skrivet av: Lotten

    Åhh tusen tack snälla söta! Jag blir alltid såå glad när jag får sådana här utmärkelser.... Jag skall fixa ihop ett inlägg om mig i helgen ;-)

    Underbar mosaik du visar!



    Kraam Lotten

    2010-06-04 @ 17:29:48
    Länk till blogg: http://ornnastet.blogspot.com
    Skrivet av: Lycke

    Ååååhh ,Tusen miljoners tack söta du!!!!! Jag känner mig också hedrad..ska försöka trixa ihop nåt om mig också, har varit dåligt på sånt, men nu ska jag försöka få till det :)

    Vilken underbar gardin som syns i nedersta bildsamlingen...med fyrkanter..oranga...den me like!!!



    Fredagskramar Lycke

    2010-06-04 @ 17:37:03
    Länk till blogg: http://till-vidas-ara.blogspot.com
    Skrivet av: malin

    Tack snälla, vad glad jag blir! Jag har världens svåraste att komma på saker om mig själv, och att begränsa nomineringarna - det finns så många bra bloggar! Så jag skickar inte vidare priset, men är som sagt superglad över att få det från dig! Tack! Min farfar är tornedaling, och kan prata tornefinska, men pappa kan inget. Min mamma var halvsame (eller möjligen hel, jag är inte helt klar på det) men kunde ingen samiska, och hade inte speciellt mycket av kulturen med sig heller. Men jag gillar mitt blandade ursprung! Blandat är bra!

    2010-06-04 @ 20:52:45
    Länk till blogg: http://mildamalin.blogg.se/
    Skrivet av: jessi

    Tack för awarden! Jag brukar gå in i bloggar som du länkar till för att få inredningsinspiration, speciellt nu när vi ska inreda huset! Det är perfekt med bloggar för det ger så mkt ny inspiration! Såklart jag får idéer från dig med, älskar ju ert härliga färgglada hem!



    KRAMISAR

    2010-06-05 @ 09:04:40
    Länk till blogg: http://lyckoljus.blogg.se/
    Skrivet av: Minh Du - MINH Inredningsblogg

    Åh, vad kul! Jag kände faktiskt inte till någon av de bloggarna du nominerat. Så tack för de bra tipsen! Jag har inte heller varit i Kina, bara några hundra meter från gränsen i norra Vietnam. Hoppas du kommer dit någon gång!

    2010-06-05 @ 10:47:39
    Länk till blogg: http://minh.se/blogg/

    Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

    Du heter?:
    Kom ihåg mig?

    Din e-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Här skriver du vad du vill! :)

    Trackback
    RSS 2.0