Färgglada boktips (& ett filmtips)

Jag har beställt hem ett gäng nya böcker från Adlibris som jag vill tipsa om. Favoriten heter Print & Pattern och är skriven av bloggerskan Marie Perkins aka Bowie Style med bloggen som heter just Print & Pattern.

På bloggen har hon inspirerat många genom att visa upp mönster i alla tänkbara former, på kort, presentpapper, muggar, tyger osv. I boken får man veta lite om kreatörerna bakom mönstrena (bland annat våra duktiga svenska designers Lotta Bruhn, Lotta Kühlhorn och Sandra Isaksson) och boken är såklart fullspäckad med just MÖNSTER! En helt genomhärlig och inspirerande bok - och enligt mig ett måste för oss som gillar mönster och färger!



Ett litet smakprov på vad boken innehåller:




Jag beställde också två inredningsböcker som jag haft på önskelistan ett tag, den första heter Flea Market Style (Emily Chalmers):



Är sugen på stark turkos just nu, skulle gärna vilja måla en hel vägg i den färgen! Men när man bor i hyresrätt så måste man tyvärr begränsa sig lite när det gäller färger, om man vill slippa omaket att måla allt vitt igen när man flyttar... Men kanske är det värt det! :) Vi får väl se....

Nästa bok heter [the nest] Home Design (Carley Roney) och där fastnade jag för de här orangeröda(!) bilderna:

 


Slutligen vill jag ge ett litet filmtips. Såg den underbara filmen Hachiko - en vän för livet igår som jag tycker att alla som gillar känslosamma dramafilmer ska se. Baserat på en sann historia om en hund som väntar vid tågstationen på sin döda husse i tio år. Obs! Varning för blöta kinder! Det gick åt några näsdukar... :) Läs SvD:s recension av filmen här.




Trevlig helg mina kära läsare!




Kommentarer
Skrivet av: Sanna

Åhh va många fina böcker du köpt gumman! Den första boken blev jag inte så lite sugen på heller..men får lov att vänta ett tag nu.. =)



Babe väggen blev superfin! Likaså den med blomkrokarna =)



SV: Kul att du gillade mina kylskåpsmagneter..hoppas dom skall inbringa en liten slant till djurskyddet i alla fall.. =)



Ha en toppenhelg gumman! Här är det fullt upp från morgon till kväll just nu.. =) hihi..



Kraaaaam

Sanna

2010-05-14 @ 17:07:27
Länk till blogg: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/
Skrivet av: Jenny

Åh vilka bra tips.. tack för dom!!

2010-05-14 @ 22:36:49
Länk till blogg: http://jennybergvall.blogspot.com
Skrivet av: jessi

Då ska jag hyra filmen, tack för tipset!



Vi bor i hyresrätt o har bott förut med och haft både rosa och turkosa väggar. Hyresgästföreningen menar på att modet har ju ändrats och att man ska kunna ha fondväggar med färger i sitt hem bara man gör det proffsigt. Så vi har haft det och aldrig fått några problem. Men denna lägenhet är vi beredda på att måla över några väggar men det känns värt det för har trivt så bra med fondtapeterna!



Sov gott!

2010-05-15 @ 00:05:23
Länk till blogg: http://lyckoljus.blogg.se/
Skrivet av: Lycke

Åå, vilka härliga böcker och inredningsbilder!!! Nu blev jag glad!!! hoppas värmen har kommit till eer också idag...



Massa kram Lycke

2010-05-15 @ 14:18:23
Länk till blogg: http://till-vidas-ara.blogspot.com
Skrivet av: nook Elin

Tack för tipsen! Nu vart jag sugen på print & pattern boken.

2010-05-22 @ 19:35:19
Länk till blogg: http://nook.webblogg.se/
Skrivet av: Gun

Underbart inspirerande blogg! Härligt med färg. :-) Har inte sett filmen ännu men hoppas på att det inte blir större förfrågan på Akitor efter den. Fantastisk ras men kräver sin man/kvinna som kan hantera den.

2011-01-14 @ 15:44:49

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0