Fint från Iittala

Här kommer ett julklappstips! Hos Iittala finns mycket fint att välja på som passar att ge bort till de flesta. Kanske fylla en Mariskål med lite gott o ge bort? Om man vill kosta på så blir en Aaltovas och ett fång tulpaner en perfekt jul- eller nyårsgåva. Kan med fördel fyndas även second hand, tex. på Tradera. God design håller i generationer! :)



Det som står högst upp på min egen Iittala-önskelista är Aalto-vasen i vattengrönt och Mariskålar i den stora modellen i de färger som syns på bilden. Kivi-lyktor kan man aldrig få för många av och de färger jag inte redan har (och vill ha) är Yellow, Garnet red och Light lilac. Aino Aalto-glas i blandade färger vill jag också fylla på med... Tris-lyktorna (överst till vänster) av Alfredo Häberli tror jag har utgått ur sortimentet, men jag skulle gärna ha fler av dem med. Har en rose/olive och en grön sedan tidigare.

Hoppas på att tomten kommer direkt från Iittala-fabriken! :)

Kommentarer
Skrivet av: fiazoo

De stora skålarna brukar gå att fynda billigt som tusan i Lidköping på Rörstrand. Min sambo är därifrån så vi brukar gå in där när vi besöker staden. Ändå är det sällan jag köper något, kanske skulle slå till på ytterligare en skål i jul :)



2010-11-26 @ 07:18:08
Länk till blogg: http://fiazoo.blogg.se/
Skrivet av: Min vrå...

Åh Iitalla är min favorit med! Hoppas tomten läser din blogg! :)

Kram Elin.

2010-11-26 @ 08:46:23
Länk till blogg: http://elinvra.blogspot.com
Skrivet av: Lycke

Ja! De där fina littala-grejerna passar så fint hos dig!! Blir aldrig less på skålarna!!!

Skulle vilja höra med dig om en grej :) Du dricker ju mycket gott te vad jag förstår! ...och jag blir mer och mer sugen på te..

så jag tänkte om du hade några förslag på det godaste sorterna du vet?!?

...och vad har du till? Laktosfri mjölk...är den god? Och hur smakade honungen med lime i teet?...mummms för te i helgen...!



Fredagskramar Lycke

2010-11-26 @ 09:55:51
Länk till blogg: http://till-vidas-ara.blogspot.com/
Skrivet av: Linda

Jag älskar Kivi-lyktorna, de passar alltid in.

2010-11-26 @ 11:51:45
Länk till blogg: http://lindavirkar.blogspot.com/

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0