Pysselsaker från loppis

När jag loppade i lördags så fann jag några roliga pysselgrejer. Svamparna fick ni se redan igår, de bor numer i vår adventsljusstake. Blomsterveven har jag inte provat än, men det är en sån man gör fina blommor med av restgarner. Bara förpackningen i sig var ju väldigt vacker, enligt mig. Jag fick den för en femma, medan prislappen från 60-70-talets EPA skvallrade om att den då kostat hela 9.50! :)


Hittade också stora cerisa knappar, perfekta att använda tex. till blombroscher, och de vita knapparna är såna som man själv klär med tyg. Nu kliar det i pysselfingrarna! :)

Har faktiskt några loppisfynd till att visa, men det får ni vänta på....

Kommentarer
Skrivet av: pillepalle

Svamparna er så søte :)

Kram, PiPa

2010-11-29 @ 20:02:40
Länk till blogg: http://pillepalles-verden.blogspot.com
Skrivet av: Petronella

Vilka fina grejer! Och fin blogg i övrigt, har inte hunnit kika runt så mycket just nu men mer ska det bli.



Roligt att du hittade till mig också :)



Må gott //Petronella

2010-11-29 @ 20:38:32
Länk till blogg: http://[email protected]
Skrivet av: Sanna

Underbara fynd du gjort på sistone gumman! Synd på det blå likörglaset, men du får hålla ögonen öppen efter fler..kanske en ny liten samling på G.. =) hihi..



SV: Jodå det gick hyfsat på marknaden..ingen jätteförsäljning..men ändå.. =)

Min data har gått och dött så nu lånar jag tillfälligt älsklingens och därför har det inte blivit något bloggande på sistone..suck..älsklingen gör sitt bästa för att rädda alla mina foton och annat man vill ha kvar..



Du får ha en toppenfin fortsatt vecka!

Kraaaaaam

Sanna

2010-11-30 @ 16:05:25
Länk till blogg: http://krimskramsan.bloggplatsen.se

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0