Tisdagstema - Kontraster

Höll nästan på att missa tisdagstemat, man hänger inte riktigt med så snabbt som veckorna går! :P

Kunde inte fota idag pga. dåliga ljusförhållanden (dvs. novembermörker) och kassa batterier i kameran så jag har rotat lite i mitt bildarkiv och hittat några bilder som illustrerar kontrasterna i min inredning:

 

Kontaster är något jag gillar skarpt! Om skulle ni fråga deltagarna i mina målarcirklar så skulle ni även få veta att det är ett ord jag gillar att använda. När man målar är det kontrasterna som gör bilden!

Kontraster kan vara så mycket
; mörkt mot ljust, vitt mot svart, färg mot svart/vitt, mjukt mot hårt, runt mot kantigt, gammalt mot nytt, blankt mot matt, mönstrat mot omönstrat, stramt mot snirkligt osv. osv. osv.... :) I inredningen är kontrasterna lika viktiga som i måleriet, det är då man får till lyckade kontraster som man får till helhet och balans. Yin och yang, helt enkelt! :)

För mer inspiration på temat kontraster, titta in i Fabriken.


Kommentarer
Skrivet av: Lotten

Åhh ditt hem är såå fint! Jag får lust att gå runt i ditt hem och titta och känna ;-)

2010-11-17 @ 16:12:40
Länk till blogg: http://ornnastet.blogspot.com
Skrivet av: Åsa

Hej, jag jobbar som redaktionsassistent på Minnenas Journal. Ser att du har en fin samling (flera fina samlingar) med virkat, mormorsrutor m m. Vore roligt om du kontaktar mig, kanske kan vi visa något av allt du har i tidningen! Hälsar Åsa

2010-11-23 @ 09:50:30

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0