Shopping i Köpenhamn

Hej! Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade sist så jag tänkte att jag skulle ge er ett litet livstecken! :) Har haft fullt upp med det goda sommarlivet, har haft besök av en fin vän och har bland annat hunnit med dagsturer till Malmö, Köpenhamn och Helsingör sedan sist.  

Här kommer bilder på färgglada saker jag köpt i Köpenhamn och Helsingör på sistone. Det blev mest småsaker eftersom jag försöker att inte shoppa alltför mycket... Kan ju vara bra både för miljön, plånboken och vårt överfulla hem! :P

Hittade till Grönlykke, en affär som fullkomligt dräller av vackra färgglada saker från Rice, House Doctor, Rie Elise Larsen osv, osv... Jag lyckades komma ut därifrån utan att köpa något annat än fina papper. Dessa ska jag såklart använda till pyssel, tex. klä in lite boxar...



Det var bara lite svårt att välja, de hade hur mycket papper som helst! Men jag kunde ju inte köpa med mig ALLA! :P Papprena kostade 35 DKK per rulle, och de små rullarna (lila med prästkragar och orange med körsbärsblom) kostade 10:-. De prickiga och stjärnmönstrade papprena (på bilden översttill vänster) kommer från Söstrene Grene och kostade 4,98 DKK rullen!

Hos Söstrene Grene hittade jag också fina papperslanternor och drinkparasoller.



Häärliga mönster och färger, eller hur?!

I Helsingörblev det (som vanligt) ett besök på Tiger där jag denna gången hittade en ursöt kattbörs och en liten blomdusch.



Kokeshidockorna köpte jag i samma krimskramsbutik som jag skrev om nyligen, dessa är bara 9 cm. höga.

Slutligen vill jag visa den fantastiskt fina sjalen som jag fick av min besökande vän (hon vet vad jag gillar!!) Tack Linda! Den blommiga klänningen är också ny och kommer från H&M.
 


Rosorna som jag fick av älsklingen idag går i samma färger som blommorna på klänningen! :)

Kommentarer
Skrivet av: Lotten

Oj, vad mycket fint du har shoppat och fått! Papprena var ju helt underbara likaså papperslanternerna ;-)



Kraam Lotten

2010-07-25 @ 10:21:38
Länk till blogg: http://ornnastet.blogspot.com
Skrivet av: Karolin

Vilka fina papper, och kattbörsen!. Jag hittade själv papper idag. Handtryckt i guld, vitt och turkost. På Rusta av alla ställen. Ett riktigt kap :)

2010-07-25 @ 17:13:20
Länk till blogg: http://cutethoughts.blogg.se/
Skrivet av: nook Elin

För att försöka handla så lite som möjligt tycker jag du fått med dig en hel del hem =) Men helt fantastiska papper! Attans att man har så långt till Danmark...

2010-07-25 @ 22:30:45
Länk till blogg: http://nook.webblogg.se/
Skrivet av: nook Elin

Å, ny layout, va fint! Tack för rådet, nu finns bilder på hur det blev =)

2010-07-26 @ 19:25:54
Länk till blogg: http://nook.webblogg.se/
Skrivet av: jessi

Det låter som en drömaffär med de märkerna. Dansk design är underbar, så mkt färger o glädje!!



KRAM

2010-07-26 @ 22:51:51
Länk till blogg: http://lyckoljus.blogg.se/
Skrivet av: kardemomme

Ser at du også har vært i København Erry! Er det ikke en fantastisk by?? Jeg var også innom Grønlykke. Klarte ikke å komme ut med kun papir i hånda men jeg ser at vi har kjøpt det samme papiret :))Nydelig er det! Ha en fortsatt fin uke! Klem fra Kardemomme :))

2010-07-28 @ 14:00:32
Länk till blogg: http://husetvedbekken2.blogspot.com
Skrivet av: Sofia

Oj jösses vilka fina papper du hittat! För att inte tala om klänningen och lyxen med att få blommor.



Nu har vi nästan bestämt oss. Det får verkligen bli en resa neråt Skåne och kanske en tripp över till Danmark när det poppar upp en semestervecka i mitten av augusti. Det enda som styr är vädret, men det är ofta fint hos er verkar det som.



Kram kram!

2010-07-28 @ 15:19:11
Länk till blogg: http://fiazoo.blogg.se/
Skrivet av: Sanna

Åhh va mycket underbart du hittat gumman!! Önskar sååå att jag kunde följa med på någon utav dina shoppingrundor! =)



Mmm låter riktigt gott med dina fastedrycker! =)



Kraaaam

Sanna

2010-07-30 @ 13:17:00
Länk till blogg: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/

Skriv en rad så blir jag glad! ^_^ :

Du heter?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du vad du vill! :)

Trackback
RSS 2.0